نیما نکیسا:  8 سال دفاع مقدس قهرمانان واقعی را به مردم معرفی کرد

هر چقدر بیشتر تلاش کنی کمتر موفق می شوی نام "نیما نکیسا" را از ورزش فوتبال جدا کنی. با اینکه سال ها است توپ و دروازه و دنیای فوتبال را کنار گذاشته است و اکنون او را هر از گاهی در فیلم های سینمایی ژانر دفاع مقدس هم می بینیم. او در فیلم  ایرانی ها  در نقش شهید علی بیگی  بازی می کرد و قرار است در فیلم های دیگر ژانرپایداری بازی کند.

به گزارش ایسکانیوز اصولا نگاه نیما نکیسا به دفاع مقدس چگونه است؟ او در پاسخ به این سوال می گوید: «دفاع مقدس را قهرمانانی رقم زدند که در قبال رشادت ها و جان گذشتگی هایشان طلب مال و پول نکردند و با جان و دل در راه میهن و حفظ تمامیت ارضی و ناموس مان تا پای جان ایستادگی کردند.

سنگربان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان می گوید: من و خانواده ام روی کلمه شهید حساسیت خاصی داریم و به دور از برنامه های سیاسی و اینکه قیمت ارز بالا یا پایین رفته و یا دلار چند تومان است به این قهرمانان احترام می گذاریم و هر کاری از دستمان برآید برای حفظ یاد و نام آنها انجام می دهیم. من این کار را با بازی در فیلم هایی که شخصیت شهدا را واقع گرایانه به تصویر می کشند انجام می دهم و حاضرم هر کار دیگری که باعث زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری مقام شهدای عزیز می شود را انجام دهم.

نیما که زمانی در استادیوم های ورزشی مردم نامش را به عنوان قهرمان محبوب صدا می زدند با بیان اینکه دفاع مقدس فرصتی بود تا قهرمانان واقعی به ما معرفی شوند ادامه می دهد: اگر ما امروز می توانیم راحت زندگی کنیم از صدقه سر شهدایی است که جانانه جنگیدند و عاشقانه به شهادت رسیدند.

او به بازی خود در نقش شهید "علی بیگی" در فیلم "ایرانی ها" اشاره می کند و می گوید: لحظه ای که نقش رزمنده ای را بازی می کنم واقعا از صمیم قلبم و باتمام اخلاص و ارادتم نسبت به آن ها نقشم را ایفا می کنم و شاید باور نکنید از زمانی که نقش شهید علی بیگی را بازی کردم حس زیبایی به سراغم آمده که هنوز با آن حس زندگی می کنم و لذت می برم.

نیما که بعد از بازی در فیلم ایرانی ها به کارگردانی محمد اسد نیا 5 سناریوی پیشنهادی را رد کرده است در پایان تاکید می کند: جنگ اتفاق خوبی نیست همانطور که صحنه دعوای 2 نفر در خیابان خوب نیست اما زمانی که کشوری تهدید شود و کار به زورگویی بکشد تعصب و غیرت ایرانی اجازه نمی دهد که ساکت بماند و اگر زمان به سال های جنگ برگردد مطمئن هستم که من هم برای دفاع از خاک کشور و حفظ ارزش ها به جبهه خواهم رفت و جانانه خواهم جنگید چرا که معتقدم شهادت قهرمانانه ترین مرگ است.

زهره حاجیان

700

کد خبر: 951483

وب گردی

وب گردی