تهران- ایسکانیوز: سردبیر سایت سلام نو گفت: فیلتر شدن این سایت با شکایت دادستان صورت گرفته، اما توضیحی در این باره به ما نداده اند.

مهدی جعفری در گفت و گو با ایسکانیوز درباره خروج از دسترس این سایت خبری گفت: عصر روز یکشنبه سایت از دسترس خارج شد و ما تصور کردیم که به دلیل مشکلات فنی این مساله رخ داده است.

وی افزود: این موضوع را از سوی شرکت فنی طرف قردادمان پیگیری کردیم و متوجه شدیم که به دستور قوه قضائیه سایت از دسترس خارج شده است.

سردبیر سایت سلام نو گفت: در حقیقت دادسرای عمومی نامه ای رسمی به شرکت میزبان صادر کرده است که با قید فوریت اطلاعات فنی دامنه سایت سلام نوجهت بهره برداری قضایی را به این نهاد ارسال کنند. اما مساله مربوط به مسائل فنی سایت نبود و ما متوجه شدیم که سایت را فیلتر کرده اند.

جعفری تاکید کرد: برای پیگیری این موضوع به دادسرای فرهنگ و رسانه در میدان ارگ مراجعه کردیم اما توضیحی درباره علت اصلی فیلتر شدن سایت در اختیار ما قرار نگرفت و تنها عنوان شد که با شکایت دادستان سایت فیلتر شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ تماس یا تذکری از قوه قضائیه برای ما ارسال نشده است، گفت: بر اساس قانون یا باید جرمی رخ داده باشد یا ظن قوی به وقوع جرم وجود داشته باشد که مقام قضایی برای فیلترینگ یک سایت ورود کند.

گفتنی است سایت سلام نو، پایگاه خبری نزدیک به حزب تازه تاسیس ندای ایرانیان است.این سایت خبری چند هفته پیش از هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد مجوز فعالیت دریافت کرده بود.

 
کد خبر: 95256

وب گردی

وب گردی