نان بعد از ماه رمضان گران می شود/ میزان افزایش قیمت مشخص نیست

رئیس اتحادیه نان های فانتزی گفت: به طور حتم بعد از ماه رمضان طی جلسه ای، تصمیمات لازم برای افزایش قیمت نان را اتخاذ خواهیم کرد.

محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های فانتزی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به افزایش قیمت نان در دوران بعد از ایام ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در سال 97 در صنف نان با هیچ گونه افزایش قیمتی همراه نبودیم اما به دلیل گرانی های اخیر در مواد اولیه به طور حتم باید اقداماتی جهت افزایش قیمت نان صورت پذیرد.

او در ادامه بیان کرد: از همکاران خواهش کردیم که تا پایان ماه رمضان تامل داشته باشند اما با توجه به ماه رمضان و نیز افزایش قیمت مواد اولیه به صورت روزانه تاکنون به هیچ ثبات قیمتی نرسیده ایم که بتوانیم میزان افزایش قیمت را اعلام کنیم.

کرمی با تاکید بر اینکه تاکنون در بخش مواد اولیه شاهد چنین افزایش قیمتی در بازار نبودیم، گفت: در حال حاضر قیمت روغن 85 هزار تومان است اما فردا این قیمت تا 95 هزار تومان و طی دو روز آینده به 105 هزار تومان افزایش پیدا می کند، بنابراین ما هر روز شاهد سیر صعودی و افزایش قیمت مواد اولیه در بازار هستیم.

رئیس اتحادیه نان های فانتزی گفت: با توجه به اینکه قیمت نان سنتی در ایام ماه رمضان ثابت ماند بنابراین در این ماه اقدام به افزایش قیمت نان فانتزی نکردیم اما به طور حتم بعد از ماه رمضان طی جلسه ای، تصمیمات لازم برای افزایش قیمت نان را اتخاذ خواهیم کرد.

او به افزایش تمام مولفه های تولید مانند هزینه آب، برق، کارگر و ... اشاره کرد و گفت: علیرغم افزایش قیمت تمام هزینه هاى تولید، قیمت نان از سال 93 تاکنون ثابت مانده و با توجه به هزینه نانواها از جیب خود و نیز اعتراض آنها مشکلات ما چند برابر شده است.

کرمى با بیان اینکه افزایش قیمت ارز از دیگر مشکلاتى است که ما با آن روبرو هستیم، افزود: یکسری از موادها مانند بهبوددهنده و نیز افزودنی ها به دلیل اینکه از خارج وار کشور می شوند تحت تاثیر نوسان قیمت ارز قرار گرفتند و با افزایش همراه شدند.

او با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت هاى عجیب و غریب مواداولیه در بازار در حال حاضر قادر به اعلام میزان افزایش قیمت نان نیستیم،گفت: طی چند روز اخیر بهبود دهنده ها 40درصد و روغن 30درصد افزایش قیمت داشتند، یکى از نکات جالب که اخیرا در بازار با آن مواجه هستیم این است که مواد اولیه مانند روغن در بازار موجود نیست و تولیدکننده ها آنها را در بازار دپو کردند و منتظرند تا ببینند که با دولت در رابطه با نرخ ارز 4200 تومانی به نتیجه می رسند یا خیر.

کرمى در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید ناظر باشد که آیا دلار به دست واردکننده ها رسیده یا آنها در حال سوءاستفاده از بازار هستند، این موضوع باید به طور قطع از سوی مراجع ذی صلاح بررسی شود.

401

کد خبر: 953123

وب گردی

وب گردی