به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، آلبوم موسیقی «بازگشت به رویاپردازى» Back to Dreaming اثر مشترک «محمد شعبانى» نوازنده پرکاشن و تنظیمکننده پرکاشن و «آرمین مرشد» آهنگساز و تنظیمکننده و نوازنده گیتار، در راستاى فرهنگسازى شنیدارى و جریانسازى درستِ موسیقى سبک «جز/ فیوژن» است.
هر 9 قطعه این آلبوم بصورت اینسترومنتال است، بجز دو قطعه که با «تیاگو موراعس» Tiago Moraes نوازنده مهمان با ساز باس از کشور برزیل و «باربد بکان» Barbad Bakaan خواننده ٢١ ساله از کشور ایران، به زبان انگلیسى و با اشعار انگلیسى «آرمین مرشد» همراه است.
جنس و رنگ صوتى آلبوم «بازگشت به رویاپردازى» با استفاده از دو ساز گیتار و پرکاشن به آهنگسازى و تنظیم «آرمین مرشد» و تنظیم پرکاشن «محمد شعبانى» و به تهیهکنندگى هر دوی این هنرمندان ایرانی، تولید شده است و دیگر سازهاى این آلبوم، بهعنوان نوازنده مهمان در بخش «اکومپانیمان» یا «سولو» همکارى داشتهاند.
در دو قطعه آلبوم «بازگشت به رویاپردازى» نوازنده میهمان «آرین قیطاسى» با ساز ابوا و ساکسوفون هنرنمایى کرده، در یک قطعه «سایورى شفیعى» با ساز کلارینت، در دو قطعه «آرین کشیشى» با ساز باس و در سه قطعه نیز «آمانج آذرمى» بک وکال، از جمله مهمانان ایرانى در این اثر موسیقایی هستند.
«آرمین مرشد» و «محمد شعبانى» در مورد آلبوم «بازگشت به رویاپردازى» نوشتهاند که مدت ٢ سال است بىوقفه مشغول ضبط و تهیه این آلبوم هستیم، به جهت حساسیت و تولید بینالمللى که مدنظر داشتیم، برایمان بسیار حائز اهمیت بود که اثرى را در سطح جهانى ارائه دهیم.
سه قطعه آلبوم «بازگشت به رویاپردازى» در فرم «آغازین» Prelude با نگرشى کاملا کلاسیک با آهنگسازى «آرمین مرشد»، اما با تنظیم و ساختارى جز محور و تنظیم خلاقانه سازهاى کوبهاى توسط «محمد شعبانى» و استفاده از سازهاى کوبهاى شرقى مانند بندیر، کاخن و ... است که هدف از آن، پیوند اصول ساختارگراى موسیقى کلاسیک با ساختارشکنى موسیقى جز بوده و یک قطعه پاپ محور و الکترونیک به نام Skylover، که آخرین قطعه این آلبوم است و براى اولین بار در ایران، «محمد شعبانى» با نگرشى کاملا الکترونیک به سازهاى پرکاشن با ساز DTX Yamaha آنرا تنظیم و به آهنگسازى و تنظیم «آرمین مرشد» اجرا شده است. دیگر قطعات نیز در فضاى جز لاتین Latin و کوبایى Cuban و آفریکن African است.
سطح کیفی این اثر در چند دهه اخیر در ایران، آلبومى به شکل بینالمللى در ژانر «فیوژن / جز» با نگرشى به موسیقى اسپانیش و ایرانى و موسیقى جز استاندارد و جز لاتین، منتشر نشده است و این آلبوم در این راه، پیشرو است.
میکس و مسترینگ این آلبوم تماما توسط «پویان رمضانى» (آهنگساز ، تنظیمکننده و صدابردار آثار موسیقایی) انجام شده است که طبق نقد و نظرات انجام شده، کمک مؤثری به کیفیت صوتى این آلبوم کرده است و از منظر کیفیت صوتى قابل مقایسه با آثار در حال تولید در آمریکا است.
503