میزان دارایی مسئولان نظام زیر ذره بین جنبش های دانشجویی است

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: جنبش عدالتخواه دانشجویی در پی شفافیت اموال مسئولین نظام است و برای این امر لازم بود که یک مورد از اموالی که در دست مسئولین نظام وجود دارد پیگیری و باز پس گرفته شود تا این شفافیت در واگذاری املاک رقم بخورد.

محمدجواد معتمدی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره پیگیری جنبش دانشجویی مبنی بر رسیدگی میزان اموال و دارایی نامشروع مسئولان گفت: هدف ما از طرح موضوع بررسی اموال مسئولان، شفافیت در واگذاری املاک مصادره ای بود که متعلق به یکسری از مسئولین است و به آن ها واگذار شده است. برای این امر لازم بود که یک مورد از اموالی که در دست مسئولین نظام وجود دارد پیگیری و باز پس گرفته شود، تا این شفافیت در واگذاری املاک مسئولان بوجود آید.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: یکی از مسائلی که جنبش دانشجویی پیگیری مداوم کرده مبارزه با فساد بوده است. مبارزه با فساد را از دانه‌درشت‌ها شروع کردیم. اموال مسئولینی که به سبب نسبتشان به انقلاب، عملکردشان می تواند بیشترین ضربه را به پیکره نظام وارد کند را ابتدا مورد بررسی قرار دادیم. طبیعتا از سرلشگر فیروزآبادی شروع کردیم و ملک آقای فیروز آبادی هم چیزی نیست که مخفی باشد.

معتمدی خاطر نشان کرد: در ارتباط با مسئولین دیگر و قبل از آقای فیروزآبادی هم این مساله را رسیدگی کردیم. در تمامی رسانه ها مسائلی درباره میزان دارایی و سطح زندگی مسئولان مطرح شده است که فلان مسئول در فلان نقطه شهر زندگی می کند و ابهاماتی درباره املاکش وجود دارد. در این مورد هم یقین نداشتیم لذا از مدت ها پیش که روی این موضوع دست گذاشتیم نامه ای به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) زدیم و به این موضوع اشاره کردیم. اعلام کردیم یکسری شواهد و قرائنی وجود دارد مبنی بر اینکه این ملک متعلق به آقای فیروزآبادی است. با پیگیری ها و بررسی بیشتر خود ستاد متوجه شدیم چنین ملکی وجود دارد و روند مطالبه اش را پیگیری کردیم.

وی تاکید کرد: پس از پیگیری های مداوم، قطعیت موضوع به اثبات رسید و جنبش عدالتخواه به هدف اصلی خود که بررسی میزان دارایی مسئولان، شفافیت در این موضوع و باز پس گیری آن بود رسید. متصدی این ملک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود و قطعا نهادهای دیگری همچون بنیاد مستضعفان هستند که بسیاری از این اموال مصادره ای را در اختیار دارند. جنبش دانشجویی پیگیر همه این موارد است و ضرب الاجلی هم تعیین کردیم. روند تقاضای بازپس‌گیری بیت‌المال از مسئولان سابق همچنان ادامه خواهد داشت، اما در وهله اول جنبش عدالتخواه دانشجویی بنای رسانه‌ای شدن این کارها را ندارد و در صورت عدم همکاری اشخاص و دستگاه‌های مربوطه این اقدامات در آینده رسانه‌ای خواهد شد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی یادآور شد: سخنان حضرت علی علیه السلام را می توان به عنوان سرلوحه حکومت های اسلامی قرار داد و در این راستا به این نتیجه رسید که سطح زندگی مسئولین جمهوری اسلامی باید از طبقه متوسط به پایین باشد. اگر اینگونه نباشد نتیجه اش اتفاقاتی است که در کشور شاهد رقم خوردن آن هستیم. قرار گرفتن مسئولان کشور در طبقه مرفه نشین جامعه منجر به بی خبری از احوال طبقه فرودست خواهد شد که به دنبال آن قوانینی وضع می شود که هیچ نسبتی با مردم ندارد. قوانینی که مشکلتاتشان را حل نمی کند و در مقابل به نفع طبقه بالا دستی جامعه است.

وی ادامه داد: در قوه قضاییه هم یکسری اتفاقاتی رقم می خورد که برخلاف آرمان های انقلاب است. آزادی های مشروع لحاظ نمی شود و حقوق عامه ضایع می شود. در دولت هم عملکرد بخش های مختلف به گونه ای است که باعث حل مشکلات مردم نمی شود. همه این موارد مرتبط به مشکلات کشور است که با ادامه این روند لاینحل باقی می ماند.

محمدجواد معتمدی در پایان متذکر شد: جنبش عدالتخواه دانشجویی در پی شفافیت املاک حکومتی مسئولان و بررسی میزان دارایی مسئولان نظام است.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 958099

وب گردی

وب گردی