وزیر علوم: توسعه همکاری‌های علمی و فناوری هدف سفر به فرانسه بود

منصور غلامی گفت: مایل هستیم در رشته‌های هنر اسلامی و خاورمیانه‌شناسی و بعضی رشته‌های فنی پذیرای دانشجویان فرانسوی باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صفحه اینستاگرامی خود هدف از حضور در کشور فرانسه را توسعه همکاری‌های علمی و فناوری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی این کشور اعلام کرد.

وی افزود: با توجه به سطح علمی دانشگاه‌های فرانسه در جهت تبادل دانشجو و انجام پروژه‌های مشترک تمایل به گسترش این همکاری‌ها داریم.

غلامی با ابراز تمایل نسبت به پذیرش دانشجو در رشته‌های هنر اسلامی، خاورمیانه‌شناسی و بعضی رشته‌های فنی گفت: حدود هزار و 800 دانشجوی ایرانی در فرانسه تحصیل می‌کنند که امیدواریم این تعداد افزایش یابد و از سوی دیگر تمایل داریم دانشجویان فرانسوی بیشتری در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل شوند.

وزیر علوم افزود: در ایران در چندین دانشگاه زبان و ادبیات فرانسه تدریس می‌شود و در ۲ دانشگاه در فرانسه نیز دارای کرسی زبان و ادبیات فارسی هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، چند روز پیش تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی ایران و فرانسه توسط قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و مدیر دفتر منطقه‌ای آژانس دانشگاهی فرانکوفونی در خاورمیانه به امضا رسید.

کد خبر: 958342

وب گردی

وب گردی