یعقوبیان: امیدواریم دختران شمشیرباز به جاکارتا اعزام شوند

دبیر فدراسیون شمشیر بازی گفت: ما انتظار داریم که بتوانیم جواز حضور بانوان سابریست ایران در بازی‌های آسیایی را برای اولین بار در تاریخ شمشیر بازی کشورمان کسب کنیم.

علی یعقوبیان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در خصوص احتمال اعزام بانوان اسلحه سابر به بازی های آسیایی 2018 اظهار داشت: بعد از نتایج درخشان بانوان شمشیربازی ایران در بازی های قهرمانی آسیا، انتظار داریم با توجه به شرط گذاشته شده توسط وزارت ورزش و جوانان مبنی بر حضور در جمع 6 تیم برتر یا 6 ورزشکار برتر، بتوان جواز حضور بانوان سابریست ایران را برای اولین بار در تاریخ شمشیر بازی کشورمان کسب کرد و امید است این عزیزان بتوانند در بازی های آسیایی خوش بدرخشند.

وی ادامه داد: دختران شمشیرباز ایران در اسلحه سابر بسیار پر توان هستند و می توان امید به کسب مدال در بازی های جاکارتا را از آنها داشت. درصدد هستیم تا بتوانیم 4 ورزشکار در بخش تیمی و انفرادی بانوان به بازی های آسیایی 2018 اعزام کنیم.

دبیر فدراسیون شمشیر بازی ایران تصریح کرد: مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در بانکوک تایلند برگزار شد و بچه ها خوش درخشیدند. امیدواریم با توجه به عملکرد نمایندگان ایران به ویژه دختران سابریست، تعداد سهمیه‌های ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا افزایش یابد و فرصتی برای کسب تجربه و درخشش بانوان ایجاد شود.

یعقوبیان خاطرنشان کرد: پیش از این کمیته ملی المپیک اعلام کرد شمشیربازی 4 نماینده در سابر مردان و سه ورزشکار در اپه مردان به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام خواهد کرد ولی در سابر بانوان شاهد درخشش نمایندگان کشورمان بودیم. نجمه سازنچیان با صعود به جمع 8 نفر برتر سابر آسیا یکی از بهترین نتایج تاریخ بانوان شمشیربازی را رقم زد. کیانا باقرزاده، فائزه رفیعی و پریماه برزگر هم با عملکرد خوب در بخش مقدماتی، در جدول 64 نفره با یک پیروزی به جمع 32 بازیکن رسیدند که این نتیجه برای سایر بانوان قابل قبول است.

602

کد خبر: 959426

وب گردی

وب گردی