علیرضابیگی: وضعیت بد اقتصادی متوجه اشتباه محاسباتی است

نماینده مجلس اظهار داشت: وضعیت بد اقتصاد بیشتر متوجه اشتباه محاسباتی است که از ابتدا رخ داد.

احمد علیرضابیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درخصوص مشکلات پیش آمده در عرصه اقتصاد گفت: برداشت من این است که باید تغییر اساسی در گفتمان دولت برای برآورده کردن نیازهای داخلی ایجاد شود کما این که دولت نشان داده تا به چیزی اعتقاد نداشته باشد اقدامی برای آن انجام نمی دهد موضوعات قبلی هم که اعتقادی به آن ها نداشته عملیاتی نکرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیازمند تغییر رویکرد در دولت هستیم تا تیم اقتصادی دولت از مشکلات موجود عبور کند و به ثبات و آرامش برسیم. آن موقع می توان گفت جامعه در آرامش به سر می برد.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت بحرانی امروز اقتصاد آیا حاصل مدیریت دولت است یا خیر ابراز کرد: وضعیت بد اقتصاد بیشتر متوجه اشتباه محاسباتی است که از ابتدا رخ داد.

علیرضا بیگی با اشاره به اتخاذ سیاست نرمش قهرمانانه از سوی دولت گفت: با برخورد سیاسی و اشتباه محاسباتی شرایطی به وجود آمد که اینطور در جامعه القا شد در اثر توافق با قدرت های بزرگ سختی ها تمام می شود و بسیاری از محددیت ها به پایان می رسد در صورتی که این گونه نشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسانه ها در به وجود آوردن چنین شرایطی نقش بسزایی داشتند روند گذشته باید مورد بازیابی قرار بگیرد.

وی در خصوص مذاکرات هسته ای اظهار داشت گفت: با وجود نهیب هایی که رهبر معظم انقلاب زدند و خطوط قرمزی که مشخص کردند ولی با این ها حال هیچ کدام رعایت نشد.

علیرضابیگی درباره وعده های روحانی در زمان انتخابات در رئیس دولت وعده های زیادی داد، ما که در عرصه اجرایی بودیم می دانستیم این ها عملیاتی نخواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت بد اقتصادی ابراز کرد: شرایطی به وجود آمده که باعث سرخوردگی اجتماعی شده، بسیاری از کسب و کارها با مشکل روبرو شده است؛ بلاتکلیفی بازار را گرفته است، این شرایط فاجعه بار در نتیجه اشتباه محاسباتی بوده است.

وی در پایان با اشاره به تفکر دولت درخصوص رونق دادن اقتصاد توسط برجام گفت: امروز می توانیم بگوییم سیاستمداران ما که خودشان را مدعی این تفکر می دانستند به پایان سراب رسیدند.

303

کد خبر: 959622

وب گردی

وب گردی