وزیر اقتصاد با حضور در جلسه علنی مجلس در پاسخ به سوال نادر قاضی پور گفت: سوالاتی که تا کنون از بنده در صحن علنی مطرح شده است ارتباطی با وظایف وزیر اقتصاد نداشته و عمدتا به دلیل عدم امکان طرح این سوالات از سایر مسئولان مطرح شده است.

طیب نیا در ادامه افزود: فکر می کنم شاید بیش از سایر وزرا این توفیق راداشتم که با نمایندگان محترم با نمایندگان در صحن مجلس گفتگو داشته باشم. لذا ضمن احترام به جایگاه نظارتی مجلس شورای اسلامی و تاکید بر ضرورت اعمال نظارت بر عملکرد وزرا نکته ای را یاد آوری می کنم.

وی گفت: نمایندگان محترم استحضار دارند پاسخگویی محدود به حوزه وظایف و مسئولیت های افراد است. در شرع مقدس اسلام و سایر نظام های حقوقی نیز خارج از حوزه اختیارات اشخاص جوابگویی منتفی است. آنچه در اصل 88 قانون اساسی آمده است مقید بودن سوال به حوزه وظایف وزیر است. در مواد 208 و 209 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در باب سوال موضوع مقید بودن به مسئول بودن وزیر در آن موضوع تاکید شده است.

وزیر اقتصاد همچنین افزود: من فکر می کنم عدم امکان طرح سوال از سایرین مبنای مناسبی برای طرح سوال از وزیر نمی باشد. در مورد حاضر نیز نمایندگان استحضار دارند که ترکیب مدیریتی و نظارتی صندوق به صورت فراقوه ای و مستقل از وظایف اقتصادی دولت طراحی شده است و وزیر اقتصاد مسئولیت مستقیم و اختیارات کافی در این حوزه ندارد.

طیب نیا در پایان تاکید کرد: ضمن تشکر از گزارش بسیار مثبت و سازنده ای که کمیسیون اقتصادی ارائه کرده و از قاضی پور که دغدغه عملکرد صحیح صندوق را مهم می داند، در جلسه حاضر شدم و در خدمت شما هستم و بعد از طرح سوال از سوی قاضی پور مطالبی را عنوان می کنم.

بر اساس این گزارش پیش از اینکه طیب نیا سخنان خود را آغاز کند، باهنر رئیس جلسه اعلام کرد که این سوال در حوزه وزارت اقتصاد نبوده و به وزیر اقتصاد مربوط نمی شود.
کد خبر: 95987

وب گردی

وب گردی