فعال اصلاح طلب: تغییر رئیس کل بانک مرکزی می تواند در حل مشکلات فعلی موثر باشد

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری معتقد است تغییر رئیس کل بانک مرکزی می تواند در حل مشکلات اقتصادی فعلی موثر باشد.

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، درباره تغییرات در تیم اقتصادی و بدنه دولت اظهار داشت: برخی مسائلی که در حوزه اقتصادی به وجود آمده، شاید جنبه اقتصادی نداشته باشند و در ارتباط با بحرانی که در عرصه سیاست خارجی کشور شکل گرفته، ایجاد شده باشند.

وی افزود: البته نمی توان گفت که هیچ جنبه اقتصادی ندارد، ولی کسی نمی تواند مسائل سیاست خارجی را در بحران های اقتصادی فعلی نادیده بگیرد؛ به هر حال بخش قابل توجهی از این مشکلات به دلیل آثار روانی اتفاقاتی ست که در حوزه سیاست خارجی شکل گرفته است.

قنبری ادامه داد: برخی فاکتور های اقتصادی نیز در به وجود آمدن این بحران موثر بوده اند، مانند رشد نقدینگی که یکی از عوامل گرانی های اخیر تلقی می شود و همچنین کاهش سود بانکی که در حرکت نقدینگی به سمت بازار سکه و ارز تاثیر گذار بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: از جهت این که انتظاراتی در افکار عمومی جامعه ایجاد شده و برخی مدیران اقتصادی نیز در مسئولیت خودشان عملکرد مثبتی نداشته اند، بد نیست که چند نفر از مدیران اقتصادی که هماهنگی های لازم را ندارند تغییر کنند. البته تشخیص عدم ناهماهنگی این افراد را مدیران مربوطه در دولت باید تشخیص بدهند.

وی با بیان این که تغییر رئیس کل بانک مرکزی در شرایط فعلی می تواند موثر باشد گفت: با توجه به بحران اقتصادی فعلی باید فردی انتخاب شود که چارچوب های سیاسی را بشناسد و بتواند نقش عوامل سیاسی را در نابسامانی های اخیر در نظر بگیرد و بتواند آن را کنترل کند.

قنبری تاکید کرد: در حال حاضر به مدیرانی نیازمندیم که در حوزه اقتصاد علاوه بر مسائل اقتصادی، به حوزه سیاسی نیز‌ اشرافیت خوبی داشته باشند و بتوانند در شرایط بحرانی تصمیم های لازم را بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با تاکید بر این که کشور نیاز به «مدیران بحرانی» دارد خاطر نشان کرد: مدیران بحرانی با مدیران در شرایط عادی متفاوت اند؛ مدیران شرایط عادی سعی می کنند در همان چارچوب های اقتصادی مسائلی مانند تورم و رکود را حل کنند.

وی در پایان اذعان داشت: در شرایط بحرانی، حل مشکلات بدون توجه به فاکتورهای سیاسی امکان پذیر نیست؛ لذا به مدیرانی نیاز داریم که علاوه بر حوزه اقتصادی حوزه سیاست را هم به خوبی بشناسند و بتوانند به خوبی شرایط غیر عادی را مدیریت کنند.

302

کد خبر: 961799

وب گردی

وب گردی