زیبا کلام: تضعیف نظام، باعث دخالت قدرت های خارجی خواهد شد

فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است تضعیف نظام نه تنها باعث بهبود اوضاع کشور نمی شود بلکه باعث دخالت قدرت های خارجی در کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، صادق زیباکلام استاد دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصلاح طلب چند سالی است به دلیل مناظرات متعدد با اشخاصی از جناح رقیب (اصولگرایان) در فضای دانشگاهی کشور به چهره ای قابل توجه و رسانه ای تبدیل شده است.

وی به رغم مواضع تندی که علیه موضوع «آمریکا ستیزی» می گیرد و معتقد است در روابط سیاست خارجی کشور، تنش زدایی باید حرف اول را بزند، به شدت مخالف براندازی و تغییر نظام جمهوری اسلامی است و همواره بر این موضوع تاکید داشته است که این براندازی نظام هرگز به بهبود وضعیت کشور کمک نخواهد کرد.

سایت «فردانیوز» به بهانه مناظره زیباکلام با دو تن از براندازان در شبکه تلویزیونی سلطنتی «من وتو» ،با وی به گفت و گو پرداخت تا ابعاد این مناظره و دلایل فحاشی براندازان به او را بررسی کند.

وی در بخشی از این گفت وگو تاکید داشت که تضعیف نظام باعث دخالت قدرت های خارجی در امور کشور می شود و گفت: «این بار من معتقدم اگر اساس و بنیاد قدرت مرکزی از بین برود این بار پدر رضا شاه هم اگر بیاید نمی‌تواند کشور را یک پارچه کند؛ برای این که جدا از مسائل قومیتی که در جامعه ما وجود دارد، معتقدم که قدرت‌های خارجی که مشکل با ایران دارند هم مداخله خواهند کرد. بعد از مشروطه هیچ قدرت خارجی در مساله گریز از مرکز نمی‌دمید بعد از مشروطه. یا بعد از انقلاب اسلامی واقعا هیچ قدرت خارجی درست است می‌گوییم، ولی این‌ها شعار است، ولی بعد از انقلاب اسلامی واقعا این طوری نبود که آمریکا و یا دیگران بیایند به کردها بگویند خودمختاری بخواهید، به اعراب خوزستان بگویند چه بخواهید و الی آخر اما من یقین دارم این بار اگر قدرت حکومت مرکزی تضعیف شود، عربستان، کویت امارات قطر بحرین و آمریکا این‌ها نخواهند گذاشت خوزستان به این سادگی‌ها روی آرامش ببیند. آذربایجان به این سادگی‌ها روی آرامش نخواهد دید. کردستان روی آرامش نخواهد دید. اهل سنت بلوچستان به این سادگی‌ها ساکت نخواهند شد. این‌ها باعث می‌شود من بگویم آن دموکراسی که الان ۱۱، ۱۲ هست اگر این نظام دچار تزلزل شود این دموکراسی ۱۸، نمی‌شود، می‌شود ۷. می‌شود ۲».

وی در پایان سخنانش افزود : « بخشی از مخالفان جمهوری اسلامی تلاش دارند مردم را که از برخی مشکلات، مخصوصا در حوزه اقتصاد ناراضی هستند، به سمت مخالفت با نظام و براندازی بکشانند. این مخالفان که عمدتا در خارج از کشور حضور دارند با پول‌های آمریکا و کشور‌های مخالف نظام به تبلیغ علیه جمهوری اسلامی می‌پردازند. آنها به جای مطالعه و بررسی برای رسیدن به علم و آگاهی شرایط موجود در ایران، جهان، منطقه و خاورمیانه هر دو به شدت متوهم بوده و اسیر تئوری‌های توطئه و فرضیه‌های دایی جان ناپلئونی هستند. »

انتهای پیام/

کد خبر: 962876

وب گردی

وب گردی