تهران-ایسکانیوز : این روزها بازار اسباب کشی داغ است. خیلی از خانواده ها اواخر تابستان تا اوایل پاییز تصمیم می گیرند خانه شان را عوض کنند. این خانه عوض کردن گاه از روی اجبار و مستاجری است و گاه از روی اختیار. اما به هر حال این خانواده باید اسباب و اثاثیه اش را جا به جا کند . برای جا به جایی و حمل و نقل چاره ای جز تماس با یک شرکت باربری نیست. امروز شرکت های باربری مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و هر کدام بسته به کیفیت و سابقه نرخ خاص خودشان را دارند.برخی از این شرکت ها که شناخته شده تر هستند، علت تفاوت نرخ شان را تفاوت در کیفیت خدمات، بیمه وسایل و اخذ گواهینامه های استاندارد بین المللی مانند، ایزو 10002 استاندارد بين المللي رسيدگي به شكايات مشتری، ایزو 9001 استاندارد بين المللي سيستم مديريت كيفيت و ایزو 10004 استاندارد بين المللي سنجش رضايت مشتري عنوان می کنند. این در حالی است که با بررسی های خبرنگار ایسکانیوز، بر خلاف ادعاهای مطرح شده از طرف شرکت های مذکور، بسیاری از مشتریان بعد از استفاده از خدمات رضایت کاملی ندارند و این مشتریان ناراضی معمولا از نحوه رسیدگی به اعتراض ، شکایت یا خسارت شان راضی نیستند. از سوی دیگر این روزها با بالا رفتن نرخ تورم و گرانی ، بازار باربری هم در امان نمانده و قیمت ها نسبت به دو سال پیش ،بیش از سه برابر شده است.
بررسی میدانی ایسکانیوز از شرکت های باربری در شهر تهران نشان می دهد که هزینه یک سرویس حمل بار درون شهری با چهار کارگر و یک خاور و بسته بندی 15 قلم کالا در تهران حدود 750 هزار تومان است. هزینه یک خاور کانتینر در سه ساعت اول 120 هزار تومان است و به ازای هر یک ساعت اضافه 30 هزار تومان به هزینه اضافه می شود. هزینه هر کارگر 28 هزار تومان است ولی به ازای هر ساعت اضافه 10 هزار تومان به مجمع هزینه ها اضافه می شود. هزینه بسته بندی هم که چند سالی است باب شده برای پکیج 90 متری شامل 15 قلم کالا 220 هزار تومان است. یک حساب سر انگشتی تا همین لحظه نشان می دهد که شما برای هزینه حمل بارهای معمولی از طبقه همکف به طبقه همکف برای شما 530 هزار تومان آب می خورد.
حال اگر شما هم مانند بسیاری از خانواده های دیگر یخچال ساید بای ساید ، تردمیل، بوفه، کنسول ، ناهارخوری هشت نفره ، گاو صندوق و ... داشته باشید و خانه تان در طبقه همکف نباشد باید به ازای هر طبقه برای هر کدام از اینها 5 هزار تومان اضافه بپردازید. بنابراین هزینه ای حدود 120 هزار تومان برای جا به جایی این قبیل وسائل به هزینه قبلی اضافه می شود و حسابتان تا این لحظه 650 هزار تومان می شود.
اگر پیانو داشته باشید اما هزینه تان به طور حتم با هزینه اعلامی توسط شرکت متفاوت است برای جابه جایی از طبقه دوم به دوم به جای 20 هزار تومان باید بین 40 تا 50 هزار تومان اضافه به کارگران بدهید تا پیانو رابرایتان سالم جا به جا کنند. پس حالا هزینه تان حدود 700 هزار تومان می شود ولی هنوز نمی توانید تسویه حساب کنید. انعام کارگرها هم در بهترین حالت برایتان حدود 50 هزار تومان آب می خورد.
بدین ترتیب هزینه یک سرویس باربری برایتان 750 هزار تومان تمام شده است. حال اگر از آن دست خانواده هایی هستید که وسایلتان زیاد است یا اسباب اضافی دارید ،احتمالا به یک یا دو خاور دیگر هم نیاز دارید و هزینه ای بین یک میلیون و سیصد هزار تومان تا دو میلیون تومان در انتظارتان است.
شاید یکی از دلایلی که مستاجرها اخیرا حاضر شده اند، راضی به ماندن در خانه ای با افزایش نامتعارف نرخ اجاره بها شوند، همین هزینه بالای باربری به علاوه احتمال آسیب دیدن وسایل و دوری از فشارعصبی در زمان اثاث کشی باشد.

کد خبر: 96338

وب گردی

وب گردی