افتتاح مرکز همکار شبکه بین‌المللی مرور نظام‌مند و ترجمان استرالیا در ایران

مرکز همکار شبکه بین‌المللی مرور نظام‌مند و ترجمان دانش استرالیا در ایران در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرکز همکار شبکه بین‌المللی مرور نظام‌مند و ترجمان دانش استرالیا در ایران-تبریز با حضور دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه مرکز همکار شبکه بین‌المللی مرور نظام‌مند و ترجمان دانش استرالیا در ایران - تبریز دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت، اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس کلان منطقه دو آمایشی و مسئولان مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد ایران ، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور داشتند.

دکتر محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تلاش مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد ایران در زمینه ترجمان دانش گفت: مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد ایران (EBM) در فعالیت های خود بر پایه شواهد حرکت می کند.

وی افزود: فلوشیپ تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد به تازگی مورد تایید قرار گرفته است و آن را به عنوان یک ماموریت به رسمیت می شناسیم.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه این مرکز گفت: شواهد نیاز امروز ما در آموزش است و آموختن مبتنی بر شواهد باید از سوی مدیران حوزه سلامت جدی گرفته شود.

وی افزود: ما در تحصیلات عمومی گروه پزشکی بسیار تلاش کرده‌ایم که جواب‌های مبتنی بر شواهد را پررنگ کنیم. واقعیت این است که پژوهش فقط به آموزش ربط ندارد و می تواند در نگاه مدیریتی حوزه پزشکی هم جایگاه خیلی خوبی داشته باشد. همچنین می توان بحث مبتنی بر شواهد را به نحوی با فلسفه آمیخت که ما را به فلسفه پزشکی نزدیک کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ارتباطات بین‌المللی مفید هستند چون باعث می‌شود شما را بشناسند و این موضوع ارتباطات شما را بهتر می‌کند ولی از نظر دسترسی به اطلاعات و علوم اهمیت حیاتی ندارند چون امروز دسترسی ما به علوم دنیا کم نیست مهم این است که چه چیز را انتخاب کنیم و این همان هنری است که در تحقیقات مبتنی بر شواهد می‌توانیم به آن دست یابیم.

در این آیین از دو کتاب ترجمه و بومی سازی شده توسط مرکز تحقیقات پزشکی مبتنی بر شواهد ایران با عناوین درسنامه جامع مرور نظام مند و درسنامه پزشکی مبتنی بر شواهد که به همت شبکه بین‌المللی مرور نظام‌مند و ترجمان دانش استرالیا تدوین شده بود رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 965478

وب گردی

وب گردی