ایسکانیوز: شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور گسترده سران کشورهای مختلف جهان برگزار شد. قریب به اتفاق کارشناسان سخنان امسال رئیس جمهوری اسلامی ایران را بهترین سخنرانی دکتر روحانی در طول یکسال گذشته به شمار آوردند و این در حالی است که وقتی روحانی با شعار دیپلماسی عمومی پا به عرصه مدیریت اجرایی کشور نهاد بسیاری در موفقیت این شعار و برنامه های تنش زدایانه در عرصه سیاست خارجی و مشی اعتدال گرایانه در عرصه داخلی تردید داشتند.

سفر امسال رئیس جمهوری به نیویورک را می توان از موفق ترین حضورهای ایران در سازمان ملل بر شمرد. سخنان سخیف و سرشار از اضطراب و ضعف نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی که ایران را خطری بزرگ تر از داعش معرفی کرد و دکتر روحانی و ظریف را نمایندگان افراط گرایی دینی و خشونت دولتی دانست. این رفتار سرکرده ی رژیم منحوس صهیونیستی به مانند رفتار سال گذشته ی وی بود که با نمایش تصاویری سعی بر دامن زدن به ایران هراس در زمینه هسته ای داشت.

گزافه های نتانیاهو بیش از همه انسان را به یاد گفته های رهبری انقلاب در مورد اسرائیل می اندازد که به عنوان سگ هار منطقه تنها در حال تجاوز و اشغال گری است .

آذری ها ضرب المثلی دارند که می گوید سگ پارس می کند و کاروان به راه خود ادامه می دهد. مشی اعتدال گرایانه دولت تدبیر و امید در مواجهه با عموم مسائل بین المللی از جمله مسئله عراق و سوریه و نیز پشتیبانی تمام قد ایران از جریان مقاومت در لبنان و فلسطین به ویژه در جریان جنگ 50 روزه غزه چنان رئیس دولت جعلی را به واکنش وا داشت که بدون در نظر گرفتن محبوبیت های ایران در نزد افکار عمومی جهان علی الخصوص پس از انتخابات ریاست جممهوری سال گذشته که با حضور چشم گیر مردم همراه بود، از سر استیصال نسبت های ابلهانه ای به ایران دهد.

معرفی جنبش آزادی بخش فلسطین، حماس به عنوان جنایتکار جنگی از سوی نتایناهو با این توجیه که در دفاع از خود به پرتاب موشک به اسرائیل مبادرت ورزیده از نکات مضحک سخنان وی بود که حتی هم پیمانان رژیم صهیونیستی را هم به خنده وا داشت.

از دیگر نکات جالب و در خور توجه نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنان رئیس جمهور آرژانتین بود که در نهایت آزادگی به انتقاد از مواضع حامیان سابق موتلفان امروز جنگ علیه داعش و نیز جنایت های بی نظیر رژیم صهیونیستی در غزه و البته نقش مقاومت و جریان ضد استکباری در میان مردم مسلمان منطقه پرداخت، خانم فرناندز بدون نام بردن از کشور خاصی به کمک های کشورهای مختلف برای مبارزه با دولت بشار اسد به تروریست های سوریه و عراق و نیز به قدرت بلامنازع جریان مقاومت و محبوبیت حزب الله در میان مردم لبنان و پرونده سازی دروغین برای جمهروی اسلامی ایران در انفجار بوینس آیرس اشاره کرد و تاکید کرد بسیاری از این تصمیمات درست نبوده است .

گذشته از سانسور عجیبی که در رسانه های دنیا در سخنان رئیس جمهوری شجاع آرژانتین انجام شد و اهمالی که شبکه های اجتماعی در جهت انتشار این سخنان به خرج دادند این نکته قابل توجه است که دیپلماسی عمومی که رئیس جمهوری در راس برنامه سیاست خارجی دولت تدبیر و امید قرار دادند، امروز بلندترین صدایی است که در مبارزه با افراط گرایی و خشونت طلبی به گوش می رسد.

.................................................................................................................................................

*کارشناس مسایل فلسطین
کد خبر: 96569

وب گردی

وب گردی