دستاوردهای  ریلی پس از انقلاب چه بوده است؟

معاون فنی و زیر بنائی راه‌آهن با اشاره به اینکه شرکت راه‌آهن دستاوردهای مطلوبی در دوران پس از انقلاب اسلامی داشته است، گفت: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در ۴۰ سال گذشته، در حوزه زیرساخت، احداث خطوط اصلی در شبکه ریلی به میزان ۶۴۹۶ کیلومتر است که این خطوط شامل خطوط جدید، خطوط دوم و سوم و خطوط حومه‌ای و برقی می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مازیار یزدانی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی خطوط فرسوده شبکه ریلی به میزان ۴۰۷۰ کیلومتر و بهسازی روسازی شبکه ریلی به میزان ۶۳۳۸ کیلومتر از دیگر اقدامات مهم در این دوره است، افزود: تجهیز ۲۲۱ ایستگاه‌ به سیستم کنترل اتوماتیک قطار، تراک بندی ۲۶۲۷ کیلومتر از خطوط شبکه ریلی و تجهیز و نوسازی علائم الکتریکی ۴۰ ایستگاه، از دیگر اقدامات انجام شده در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن با بیان اینکه در دوران ۴۰ ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت راه آهن توانسته است ۲۰۰ گذرگاه‌ را احداث و تقاطع‌های همسطح را به غیر همسطح تبدیل کند، در مورد پروژه‌های در حال اجرای این شرکت گفت: احداث خط دوم بافق – زرین شهر و خط دوم اهواز – اندیمشک و بهره برداری از آنها تا پایان سال ۹۷ از جمله برنامه‌های در دست اجرای این شرکت است.

یزدانی با یادآوری اینکه تراک بندی خطوط شبکه ریلی در محور بافق – بندر عباس تا پایان سال ۹۷ به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: خط دوم تهران- قزوین، خط سوم و چهارم تهران – گرمسار و خط دوم قزوین – زنجان، در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

همچنین به گفته معاون فنی و زیر بنایی راه‌آهن عملیات اجرایی برقی‌سازی در محورهای تهران – مشهد و گرمسار- اینچه برون و احداث راه آهن سریع السیر در محور تهران – قم – اصفهان آغاز شده است.
انتهای پیام/
کد خبر: 969051

وب گردی

وب گردی