تخریب اعتماد مردم به اقتصاد والقای ناکارآمدی نهادهای پولی و مالی کشور، هدف رسانه های بیگانه

مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی بر اساس نتایج یک تحقیق تحلیل محتوای رسانه های بیگانه، از جمله سیاست کلی رسانه های بیگانه را تخریب اعتماد مردم به اقتصاد و نظام جمهوری اسلامی از طریق القای فراگیری فساد و القای ناکارآمدی نهادهای پولی و مالی کشور عنوان کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی در گزارشی عنوان کرد: بررسی ها نشان میدهد، اتفاقات مهم و خطیری نظیر افزایش انتظارات تورمی، تغییر جهت بازار ها بر اساس متغیرهای غیر بازاری، روند فزاینده احساس فساد فراگیر در جامعه و به طور کلی روند کاهنده اعتماد عمومی به اقتصاد کشور را می توان به اثرگذاری رسانه های بیگانه و ضد انقلاب اشارت داد.

گزارش می افزاید: طی چند سال اخیر مرکز حراست وزارت متبوع این مولفه اثرگذار را همواره مورد رصد و بررسی قرار داده و ضمن بررسی ده ها رسانه بیگانه و ضد انقلاب، روش های عملیاتی تخریب اقتصاد کشور توسط آنان را مطالعه و مورد بررسی قرار داد.

گزارش مرکز حراست وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه شیوه عملیاتی هر کدام از رسانه های مذکور متفاوت بوده و هر یک متناسب با مرامنامه خود عمل می کنند، تصریح دارد: در نهایت یک راهبرد دیکته شده به این رسانه ها دنبال می شود و آن تخریب اعتماد مردم به اقتصاد و نظام جمهوری اسلامی به منظور مشوش نمایی بازارها از طریق القای فراگیری فساد، ناکارآمدی نهادهای پولی و مالی کشور و القای نقش اصلی سیاست های آرمانی نظام در ناکارآمدی اقتصادی است.

این گزارش می افزاید: استنادات زیادی از وقوع اتفاقاتی در فضای عمومی اقتصاد و بازار از جمله القای ورشکستگی بانک ها به صورتی هماهنگ و غرض ورزانه به منظور متقاعد نمودن مردم برای خروج سرمایه از بانک ها و هجوم نقدینگی به فضای سفته بازی مورد رصد این مرکز قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 969820

وب گردی

وب گردی