از پایش و سنجش مهارت‌ها و علایق نودانشجویان تا عضوگیری تشکل‌ها و انجمن‌ها

ستاد استقبال از نودانشجویان واحد علوم و تحقیقات همزمان با آغاز ثبت‌نام حضوری از دانشجویان جدیدالورود مقاطع مختلف تحصیلی، در محل فضای نمایشگاهی این واحد دانشگاهی برپا شد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، بخش‌های مختلف واحد علوم و تحقیقات در این ستاد بر اساس خدماتی که در حوزه‌های دانشجویی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی، مالی و... به دانشجویان ارائه می‌کنند، اطلاعاتی را در قالب بروشور در اختیار دانشجویان جدیدالورود قرار می‌دهند.

ایستگاه پایش و سنجش توانمندی‌ها، مهارت‌ها و علایق نودانشجویان سال تحصیلی ۹۸ – ۹۷ که توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات برپا شده است از پرمخاطب‌ترین غرفه‌های دایر در این نمایشگاه است. در این ایستگاه، توانمندی‌ها و علایق دانشجویان جدیدالورود در حوزه‌های هنری، ادبی، مهارت‌های زندگی و... جمع‌آوری می‌شود.

این ایستگاه پایش با هدف ذائقه‌سنجی فرهنگی دانشجویان جدیدالورود برپا شده است تا مجریان فعالیت‌های فرهنگی بتوانند بر اساس سیاست‌های کلی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و با بهره‌گیری از ذائقه‌های دانشجویی، به برنامه‌ریزی بپردازند. حوزه فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات همچنین با احصاء رشته‌های ورزشی تخصصی نودانشجویان، سوابق فعالیت‌های ورزشی آنها را جمع‌آوری می‌کند.

تشکل‌های دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی دانشجویی نیز در این ستاد استقبال، با توزیع فرم‌های عضویت در میان دانشجویان جدیدالورود در صدد عضوگیری از آنها هستند. بسیج دانشجویی، کانون کارآفرینی واحد علوم و تحقیقات، شاخه دانشجویی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و... این فرم‌ها را توزیع می‌کنند.

در حال حاضر ۵۸ انجمن علمی دانشجویی در واحد علوم و تحقیقات فعال است که معاونت فرهنگی و دانشجویی به منظور افزایش تعداد این انجمن‌ها، قوانین و مدارک موردنیاز برای تشکیل این انجمن‌ها را در دسترس دانشجویان قرار داده است. همچنین در این ستاد، نحوه ارائه درخواست مجوز برای راه‌اندازی نشریات دانشجویی نیز به اطلاع جدیدالورودها می‌رسد.

نحوه صدور و کاربردهای کارت دانشجویی از دیگر مواردی است که به دانشجویان جدیدالورود اطلاع‌رسانی می‌شود. کارت دانشجویی برای دانشجویان واحد علوم و تحقیقات چندمنظوره است و برای ورود به ساختمان‌های واحد، اتوماسیون تغذیه، پارکینگ، کتابخانه و مجموعه ورزشی فتح واحد علوم و تحقیقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارت دانشجویی توسط اداره رفاهی واحد علوم و تحقیقات صادر می‌شود. دانشجویان برای دریافت آن لازم است به امور دانشجویی دانشکده محل تحصیل مراجعه کنند.

کد خبر: 969851

وب گردی

وب گردی