دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه دانشگاه‌های نسل چهارم حرف‌های جدیدی دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه دانشگاه‌های نسل چهارم حرف‌های جدیدی دارد، گفت: دانشگاه آزاد برای کارآمدی آموزش عالی و انطباق با نیازهای جامعه و اشتغال دانش‌بنیان برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با کاخا شنگلیا رئیس کمیته اجرایی انجمن رؤسای دانشگاه‌های جهان و مسئولان این انجمن دیدار و گفتگو کرد.

دکتر طهرانچی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از قدیمی‌ترین اعضای اتحادیه دانشگاه‌های جهان است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که دارای یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو، صد هزار عضو هیأت علمی و کارمند و ۷۰۰ مدرسه است.

وی به گستردگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور و سابقه ۳۵ ساله این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک دانشگاه غیردولتی در کنار دانشگاه‌های دولتی ایران فعالیت می‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر تعاملات سازنده این دانشگاه با مجموعه دانشگاه‌های عضو اتحادیه دانشگاه‌های جهان، خاطرنشان کرد: امیدوارم از این تعاملات برای رشد هر چه بیشتر فعالیت‌های علمی که منجر به تعالی بشریت می‌شود، بهره ببریم.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به رشد علمی بی‌نظیر کشور در منطقه در یک دهه اخیر، گفت: ایران از لحاظ آمایش سرزمینی آموزش عالی یکی از ۱۰ کشور برتر دنیاست.

دکتر طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این رشد علمی از نظر تعداد مقالات علمی جایگاه اول را داشته و بی‌شک نقش جدی در توسعه علمی کشور ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه دانشگاه‌های نسل چهارم حرف‌های جدیدی دارد، گفت: این دانشگاه برای کارآمدی آموزش عالی و انطباق با نیازهای جامعه و اشتغال دانش‌بنیان برنامه‌ریزی می‌کند.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد اسلامی را یک دانشگاه اجتماعی و مؤثر در زندگی مردم ایران دانست و افزود: تجربه نزدیک به ۴۰ ساله این دانشگاه برای دانشگاه‌های دیگر بسیار مفید و سودمند است.

دکتر طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ درصد از آموزش عالی کشور را بر عهده دارد و اکثر رشته‌های علوم انسانی، علوم پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر را آموزش می‌دهد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تأسف از سایه سیاست بر علم، خاطرنشان کرد: ایران در حوزه سلامت و صلح جهانی تحقیقات ارزشمند و مؤثری دارد که متأسفانه چاپ نشده؛ اما در این شرایط نظام علمی ایران مصمم است یکی از کنشگران فعال رشد علمی در منطقه آسیا باشد.

وی افزود: اتحادیه دانشگاه‌های جهان که یک نهاد غیرانتفاعی وابسته به یونسکو است، قطعاً در برقراری ارتباط و دور کردن سایه سیاست از علم مؤثر است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دنیا امروز بیش از هر زمان دیگر برای برقراری صلح و امنیت نیاز به تبادلات علمی دارد و برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌های جهان در اصفهان می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

رئیس کمیته اجرایی اتحادیه دانشگاه‌های جهان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه این دانشگاه در ۳۱ استان ایران دارای شعبه‌هایی است، برای بهره‌مندی از حوزه‌های تخصصی هر یک از واحدها ضروری است تا آنها نیز عضو انجمن اتحادیه دانشگاه‌های جهان شوند.

وی ادامه داد: عضویت هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این انجمن زمینه سیاست‌گذاری بیشتر و بهتر را فراهم می‌کند.

شنگلیا تأکید کرد: این اتحادیه غیرسیاسی است و زیر نظر سازمان ملل کار می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971353

وب گردی

وب گردی