بازتاب ضربات موشکی سپاه به مقر تروریست ها در رسانه های غربی

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران همانطور که پیش از این وعده داده بود، در ساعات اولیه امروز با 6 فروند موشک میان برد زمین به زمین مقر تروریست های تکفیری در شرق فرات را هدف قرار داد. با ایسکانیوز همراه شوید تا بازتاب های این ضرب شست را در رسانه های جهان مرور کنیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، صبح امروز خبرگزاری «راشاتودی» در خبر اول خود اعلام کرد که سپاه پاسداران مقر تروریست های عامل جنایت تروریستی اهواز را هدف قرار داده است. این خبرگزاری با انتشار بیانیه سپاه در مورد این انتقام، بخش هایی از تصاویر این حمله موشکی را نیز منتشر کرد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد: همان طور که مقامات ایرانی به مردم وعده داده بودند که از تروریست ها انتقام جنایت اهواز را خواهند گرفت؛ صبح امروز سپاه پاسداران با حمله به مواضع تروریست ها در شرق فرات و آلبوکمال این وعده را عملی کرد.

خبرگزاری «سی ان ان» طی خبری اعلام کرد که ایران پاسخ حمله تروریستی اهواز را داد. این خبرگزاری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد مجازات سخت عاملان این حمله افزود: روی این موشک ها جملات «مرگ بر آمریکا» «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر عربستان سعودی» نوشته شده بود.

خبرگزاری «رویترز» هم با اشاره به حملات سپاه به مناطق آلبوکمال و شرق فرات نوشت: « سپاه پاسداران قدرتمندترین نیروی نظامی در ایران، طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد که در انتقام حمله تروریست ها در اهواز تعدادی موشک به مواضع آن ها شلیک کرد و طی آن تعداد زیادی تروریست کشته شدند.» رویترز اعلام کرد که رهبر ایران پیش از این گفته بود که انتقام سختی از عاملان حمله در راه است.

خبرگزاری «فاکس نیوز» که سعی در این داشت که با جملاتی مغرضانه حمله تروریستی اهواز را که تعداد زیادی غیرنظامی نیز در آن کشته شدند حمله ای به نیروهای نظامی جلوه دهد اعلام کرد که این دومین حمله سپاه پاسداران ایران به سوریه بوده است.

این خبرگزاری اعلام کرد که روی این موشک ها شعارهای « مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر عربستان» نوشته شده بود و روی یکی از موشک ها به زبان عربی نوشته شده بود « مرگ بر دوستان شیطان» که اشاره به آیات قرآن در مورد مبارزه با کافران دارد.

روزنامه «هاآرتص» نیز که مانند همتایان آمریکایی خود سعی داشت تا حمله به اهواز را تنها حمله ای به نیروهای نظامی جا زده و بعد تروریستی بودن آن را بی رنگ کند، نوشت:« سپاه ایران طی دومین حمله خود در سال گذشته در انتقام حمله نظامی اهواز، به مواضع شبه نظامیان سوری حمله کرد.»

خبرگزاری «بی بی سی» اعلام کرد ایران در پاسخ به حملات خونین رژه نظامی اهواز، تعدادی موشک به سوریه شلیک کرد. این خبرگزاری که نتوانست مانند بقیه حقیقت را کتمان کند افزود که در بین کشته شدگان اهواز، زنان و کودکانی نیز بوده اند که سپاه در پاسخ به کشته شدن آنها، تعدادی موشک به شرق فرات شلیک کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971926

وب گردی

وب گردی