لزوم گسترش سلامت دیجیتال و انتقال آن به دانشگاه‌ها

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امیدواریم بتوانیم دامنه حوزه سلامت دیجیتال را گسترش داده و به سطح دانشگاه‌ها انتقال دهیم.

دکتر محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه مهم‌ترین چالش های حوزه سلامت دیجیتال گفت: همان طور که می‌دانید، حوزه سلامت دیجیتال با سلامت مردم سر و کار دارد،‌ طبیعی است که سخت گیری‌هایی برای ورود افراد به حوزه سلامت دیجیتال وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه سلامت دیجیتال شبیه نرم افزارهای حمل و نقل مانند اسنپ و تبسی نبوده است. به گونه ای که حوزه حمل و نقل در مقایسه با حوزه سلامت، از حساسیت چندانی برخوردار نیست.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حوزه سلامت، زمانی که قرار است فعالیت های دیجیتال در حوزه دارو، درمان و بهداشت صورت گیرد طبیعتا حساسیت هایی وجود خواهد داشت که باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: طبیعی است که با گذشت زمان و در نظرگرفتن حساسیت‌ها، دانشگاه ها می توانند در حوزه بیشتر فعالیت داشته باشند.

ایازی بیان کرد: دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس روسای دانشگاهی بر این موضوع تاکید بسیاری داشته و با توجه به کارگروهی که در تفاهم نامه وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری پیش بینی شده است، امیدواریم بتوانیم دامنه حوزه سلامت دیجیتال را گسترش داده و به سطح دانشگاه‌ها انتقال دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973413

وب گردی

وب گردی