برنامه ویژه ای برای جذب دانشجویان خارجی در پردیس بین الملل دانشگاه آزاد قشم داریم

دکتر عبدی رئیس پردیس بین المللی واحد قشم گفت: با توجه به این که ما یک دانشگاه بین المللی هستیم باید بتوانیم با استفاده از امکانات ویژه ای که در منطقه آزاد از آن‌ برخوردار هستیم با مراکز علمی خارج از کشور در زمینه پذیرش دانشجو، تعریف رشته های جدید و همکاری های علمی ارتباطات بیشتری برقرار کنیم.

دکتر عبدی رئیس پردیس بین المللی واحد قشم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: پردیس بین المللی واحد قشم یکی از شاخص ترین مراکز علمی در جزیره قشم است و علاوه بر آن در بین پردیس های بین المللی دانشگاه های مختلف نیز یکی از بهترین هاست. خوشبختانه ما توانستیم زیر ساخت های فیزیکی لازم را مهیا کنیم و سعی داریم در برنامه های آتی تعداد کد رشته ها را گسترش دهیم همچنین قصد داریم تا از لحاظ کیفی هم رویکرد دانشگاه را در همه رشته ها ارتقا دهیم.

او ادامه داد: در این راستا برنامه های متعددی در خصوص گروه های درسی و مشارکت دانشجویان در زمینه های مختلف پژوهشی، آموزشی، سمینارها و همایش های مختلف داخلی و بین المللی در نظر داریم و همچنین قصد داریم مجلات علمی و دانشگاهی با کیفیتی را راه اندازی کنیم.
عبدی افزود: با توجه به این که ما یک دانشگاه بین المللی هستیم نباید محدود به فعالیت های داخلی باشیم و باید بتوانیم با استفاده از امکانات ویژه ای که در منطقه آزاد برخوردار هستیم با مراکز علمی خارج از کشور در زمینه پذیرش دانشجو، تعریف رشته های جدید و همکاری های علمی ارتباطات بیشتری برقرار کنیم که در این زمینه هم قطعا نیازمند یاری مسئولین دانشگاه آزاد هستیم.
او در خصوص رشته های فعلی موجود در پردیس بین المللی واحد قشم اظهار کرد: همان طور که مستحضرید اکثریت رشته های این دانشگاه برایِ مقطع دکتری و کارشناسی ارشد موجود است. در حال حاضر گرایش های مختلف رشته حقوق، مدیریت، روابط بین الملل، حسابداری، معماری، عمران و رشته های مختلف دیگری در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد تدریس می شود و با توجه به زیر ساخت های فیزیکی موجود در پردیس بین المللی قشم سعی داریم تا این رشته ها در مقاطع مختلف گسترش دهیم.
رئیس پردیس بین المللی دانشگاه آزاد قشم تصریح کرد: در حال حاضر پردیس بین المللی واحد قشم را می توان بزرگترین مجتمع آموزشی در جزیره قشم عنوان کرد. تا به امروز دانشجوی خارجی یا بین المللی در پردیس واحد قشم نداشته ایم اما سعی داریم بخشی از فعالیت ها و ارتباطات خود را بر تحقق این موضوع متمرکز کنیم.
او ادامه داد: در خصوص شهریه نیز دستورالعمل اجرایی همان مصوبه ای است که سازمان مرکزی به تمام پردیس های بین المللی ابلاغ کرده است و در این خصوص هیچ تفاوتی با سایر پردیس های بین المللی ندارد.
عبدی افزود: خوشبختانه ما از یک کادر هیئت علمی و اساتید حق التدریسی مجرب و متخصص برخوردار هستیم و این یک مزیت بزرگ برای این پردیس محسوب می شود که کادر آموزشی و دانشگاهی آن در همان منطقه مستقر هستند و مانند بسیاری دیگر از پردیس های مطرح دانشگاهی کادر آموزشی و علمی پروازی ندارند.
او در آخر بر این موضوع اشاره کرد: مجموعه ی پردیس بین المللی واحد قشم در واقع زیر مجموعه ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم است که می تواند از تمام امکانات آموزشی و رفاهی این واحد به خوبی استفاده کند و امیدواریم با حمایت مسئولین دانشگاه آزاد این امکانات و فعالیت ها تقویت شود.
انتهای پیام/
کد خبر: 974160

وب گردی

وب گردی