به گزارش ایسکانیوز، رئیس مرکز مطالعات و آموزش در نشست اعضای کارگروه تخصصی زبانهای خارجی، حوزه بسیار جدی در این مرکز را، حوزه طراحی و برنامه ریزی دانست و گفت: بهطورکلی آموزش سازمان در 4 عرصه ارائه می شود؛ «عرصه دین و اخلاق»، «عرصه اجتماعی و شهروندی»، «عرصه مهارت های عمومی و عملی» و «عرصه ادب و هنر» که ذیل این 4 عرصه 22 گروه آموزشی ایجاد شده است.
«سید نوید برکچیان» در تشریح فعالیت کارگروههای آموزشی افزود: هر گروه در رأس خود کارگروه آموزشی دارد که چند سالی تعطیل شده بود. در حقیقت کارگروه ها مغر متفکر و نبض تپنده شبکه آموزش هستند و هر کارگروه متشکل از کارشناسان آن حوزه بهعنوان خبرگان این بخش به پرسشهایی چون ویژگی هر دوره آموزشی، سرفصل های دوره آموزشی، ویژگی مربیان هر دوره و ... پاسخ می دهند و مرکز آموزش دوره ها را به شکل برنامه در مراکز دنبال می کند.
رئیس مرکز مطالعات و آموزش به نقش هندسه محتوایی و طراحی کاربرگهای آموزشی در فرایند فعالیتهای این مرکز اشاره کرد و گفت: بعد از طراحی مانیفست و هندسه محتوایی در قالب عرصه، گروه و زیرگروه، دورههای آموزشی طراحی و به ازای هر دوره آموزشی، سندی به اسم کاربرگ آموزشی طی فرایند پیچیدهای در کارگروهها خلق میشود. در این سند درباره هر دوره آموزشی مختصاتی مانند عنوان دوره، پیشنیاز دوره، هدف کلی دوره، اهداف آموزشی دوره در سطح دانش، نگرش و رفتار، ویژگی مربی، ویژگی فراگیر، منابع تدریس، شیوه ارزشیابی و از همه مهمتر سرفصلها و ریز موضوعات دوره آموزشی تعیین میشود.
وی در توضیح بیشتر طراحی کاربرگهای آموزشی گفت: تکتک 1500عنوان دوره ارائهشده در سامانه سینا (سامانه نظام یکپارچه آموزشی) این کاربرگ تدوین شده و در قالب سند در اختیار مراکز قرار می گیرد و مراکز می دانند که هر دوره باید با چه مختصاتی اجرا شود.
برکچیان افزود: با توجه به ضرورت بهروزرسانی دانش در همه 1500 عنوان دوره آموزشی سازمان، یکی از مهمترین وظایف کارگروهها، بازنگری و بهروزرسانی هندسه محتوایی و کاربرگهای آموزشی است که این فرایند بهصورت مستمر و در قالب فعالیتی هدفمند در دستور کار کارگروههای آموزشی قرار گرفته است.
انتهای پیام/