حضور رهبر مسلمانان آمریکا در راهپیمایی 13 آبان، پیام مهمی را به جهان مخابره می کند

مناظره «از 13 آبان 58 تا 13 آبان 97» با موضوع بررسی تحریم های جدید آمریکا ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مناظره «از 13 آبان 58 تا 13 آبان 97» با موضوع بررسی تحریم های جدید آمریکا ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم فؤاد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران، لوییس فراخن رهبر مسلمانان آمریکا و سایر مسئولان حضور دارند.
فواد ایزدی در ابتدای این مراسم گفت: در آمریکا اقلیت مسلمان وجود دارد، تفریبا نیمی از این افراد از کشورهای مختلف به آمریکا مهاجرت کرده اند و نیمی دیگر خودشان مسلمان هستند. گروه دوم غالبا سیاه پوست هستند؛ زیرا اسلام دینی است که با ظلم مخالفت می کند، از این جهت در کشورهای مختلف دنیا جمعیت مظلوم و تحت ستم به دین اسلام علاقه مند می شوند، زیرا اجداد برخی از این افراد برده بودند.

وی ادامه داد: در دهه 30 میلادی یکی از سیاه پوست های آمریکایی در یکی از شهرهای آمریکا به نام الایجا مسلمان می شود و نام محمد را برای خود برمی گزیند. این فرد یک امت اسلامی را پایه گذاری می کند، این حرکت به شدت در آمریکا گسترش پیدا کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در آمریکا به شدت تبعیض نژادی وجود دارد به حدی که دبستان و دبیرستان های سیاه و سفید پوست ها را جدا کرده، حتی آب خوری ها نیز جدا کرده بودند. این فرد در دهه 70 میلادی فوت می کند این جنبش توسط لوییس فراخن هدایت می شود، حضور وی در 13 آبان حاوی پیام مهمی است، در روزی که ترامپ قرار است تحریم ها را برگرداند برای اعلام همبستگی با مردم ایران و اعتراض بر این سیاست به اینجا آمده اند.

وی اضافه کرد: امسال 13 آبان کمی متفاوت است، از ابتدای انقلاب دو تفکر در ایران وجود داشت که یک تفکر توسط بازرگان اداره می شد، وی اعتقاد داشت ایران باید محیطی باشد که بتواند شرایطی عادی و خوب را برای آمریکا فراهم کند. نتیجه این تفکر در زمان تسخیر لانه جاسوسی استعفا داد چون خلاف نظر وی بود. بسیاری از افراد در حال حاضر به این تفکر اعتقاد دارند.

ایزدی افزود: به نظر من مشکل اصلی این تفکر این بود که اگر میخواهید با آمریکا تعامل داشته باشد، طرف مقابل نیز بخواهد چنین رابطه ای با شما داشته باشد، نه اینکه طرف مقابل بخواهد سو استفاده کند.

وی اضافه کرد: واقعیت تاریخی این است که نیروهایی که حرف آخر را در آمریکا می زدند، خواهان برکناری جمهوری اسلامی ایران بودند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: در جنگ آمریکایی ها از صدام حمایت کرده اند، از هم‌پیمان به دشمن نام کتابی است که کمک های آمریکایی ها به صدام در آن نوشته شده است. در حال حاضر ثابت شده است که آمریکایی ها با تصاویر ماهواره ای از محل تجمع ایرانی ها عکس می گرفتند و صدام با سلاح شیمیایی آن نقاط را مورد هدف قرار می داد.


وی افزود: در دوره آیت الله هاشمی، شاهد بخشی از تفکر بازرگان بودیم، که به گونه ای که اعتقاد داشتند شرکت های آمریکایی را به ایران دعوت کرده و به قول خودمانی آن ها را نمک گیر کنیم اما نه تنها شرکت های آمریکایی به ایران نیامدند بلکه کل صنعت نفت ایران نیز زیر تحریم رفت.

کد خبر: 975786

وب گردی

وب گردی