رسولی: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه‌ای کارآفرین است/ دولت برای رونق اقتصادی باید از دانشگاه آزاد حمایت کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد بار سنگینی را از دوش دولت برداشته است که در صورت عدم کمک به این دانشگاه، شاهد بحران های بزرگی در کشور خواهیم بود؛ پس دولت باید برای رونق اقتصادی کشور به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اخذ مالیات از واحدهای دانشگاه آزاد از سوی دولت اظهار داشت: اگر دولت در برهه ای که دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط نسبتا سختی قرار دارد، بخواهد هزینه جدیدی برای این دانشگاه ایجاد کند. طبیعتا به بحران سازی در جامعه دامن زده است.

وی افزود: دولت نه تنها نباید چشم داشتی به دانشگاه آزاد داشته باشد، بلکه بایستی تلاش کند تا تسهیلات، مساعدت ها و کمک هایی را انجام دهد تا این دانشگاه بتواند خدمات مطلوبی را به مردم جامعه ارائه دهد.

رسولی ادامه داد: اگر برای حرکت علمی، فناوری و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی سهولت ایجاد نکنیم، ظلم بزرگی را به کشور کرده ایم؛ یعنی مانع یک حرکت سازنده در کشور شده ایم. خدماتی که دانشگاه آزاد به جامعه ارائه می دهد، به طور غیر مستقیم باعث افزایش سرمایه های کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به جامعه، باعث شکل گیری سرمایه های اجتماعی، فرهنگی و انسانی خواهد شد؛ اما اگر دولت بخواهد در شرایطی که بخش های غیر دولتی در تنگنا قرار دارند، مشکلات خودش را از طریق این بخش حل کند، می توان گفت که به ناکارآمدی در کشور دامن زده است.

وی با بیان این که دولت باید به بخش های غیر دولتی به دیده مکمل نگاه کند اذعان داشت: ابتدا دولت باید بتواند بخش های غیر دولتی را سرپا نگه دارد؛ دانشگاه آزاد اسلامی در شرایطی قرار دارد که اگر دولت به آن کمک نکند، باعث ایجاد بحران خواهد شد. بحرانی که بسیار سخت خواهد بود.

رسولی اضافه کرد: در برخی از استان های کشور بیشتر نیروی انسانی دانشگاه ها در تناسب با نیروهای کارمند، به نیروهایی مازاد تبدیل شده اند، برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای تامین دروسشان دچار مشکل شده اند؛ اما دانشگاه آزاد به لحاظ این که مردم در جامعه دچار مشکل هستند سعی بر این دارد که حداقل آینده شغلی افراد را تامین کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه کار آفرین است؛ اگر بخواهیم کارآفرینی را در کشور توسعه دهیم، دولت باید از ظرفیت های دانشگاه آزاد استفاده و از آن حمایت کند.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی خانواده بزرگ علم و فرهنگ در کشور محسوب می شود اظهار کرد: دولت نباید از طریق دریافت مالیات از این خانواده بزرگ منابع مالی خود را تامین کند؛ بلکه دولت می تواند به دانشگاه آزاد اسلامی برای رونق اقتصادی کشور کمک کند. دولت باید تسهیلاتی را ایجاد کند تا دانشگاه آزاد در زمینه شرکت های دانش بنیان عملکرد موفقیت آمیزی داشته باشد.

رسولی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور، دولت باید به دانشگاه آزاد کمک های بیشتری کند و به خدماتی که این دانشگاه به جامعه ارائه می کند ارج بنهد؛ دانشگاه آزاد بار سنگینی را از دوش دولت برداشته است که در صورت عدم کمک به این دانشگاه، شاهد بحران های بزرگی در کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975964

وب گردی

وب گردی