فراخوان عمومی بازنگری نقشه جامع علمی به زودی اعلام می شود

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر بازنگری نقشه جامع علمی کشور، به زودی فراخوان عمومی بازنگری نقشه اعلام می شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه چهارمین فن بازار در جمع خبرنگاران درباره چگونگی هموار کردن مسیر برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان گفت: بسیاری از شرکت های دانش بنیان محصولات با کیفیتی تولید کرده‌اند و باید فضای مناسب صادرات را برای آنها ایجاد کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اکنون فضای مناسب برای عرضه و صادرات محصولات دانش بنیان وجود ندارد و باید مقررات دست و پا گیر صادرات محصولات فناورانه جلوگیری شود.
وی ادامه داد: اکنون محصولات در فرآورده های بیو تکنولوژی قابلیت خوبی دارند و اگر مقررات دست و پاگیربرداشته شوند و راه شرکت‌های دانش بنیان باز شود می‌توان شاهد رشد ثروت بود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه ثروت شرکت های دانش بنیان متعلق به همه است، گفت: رشد شرکت های دانش بنیان و درآمدزایی آنها می‌تواند برای تمام مردم کشور ثروت آفرین باشد و صادرات محصولات فناورانه راهی برای رشد اقتصادی کشور و خلق ثروت است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به کمک تمام دستگاه های مختلف و دست‌اندرکار باید موانع پیش روی صادرات شرکت های دانش بنیان را برداشت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر بازنگری در نقشه جامع علمی کشور،گفت: ۹ سال از تصویب و اجرایی شدن نقشه جامع علمی در وزارت علوم و بهداشت و معاونت علمی گذشته است و نیاز به روزرسانی دارد.

مخبر دزفولی ادامه داد: برای بازنگری نقشه جامع علمی کشور نیاز به همراهی و کمک نخبگان، صنعتگران و دانشمندان داریم و از آنها می‌خواهیم تا برای بازنگری در این سند به ما کمک کنند و به زودی فراخوان عمومی آن اعلام می‌شود تا با پیشنهاد آنها بتوانیم سازوکار مناسبی را تدوین کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 976364

وب گردی

وب گردی