کفش سلامتِ بیماران دیابتی، تولید متخصصان داخلی رونمایی خواهد شد

عضو شورای سلامت مجمع تشخیص مصلحت گفت: پای بیماران دیابتی نیازمند مراقبت و توجه ویژه است در همین راستا کفش سلامت مختص این بیماران با هزینه مناسب در ایران تولید شده که در کنگره بین المللی دیابت رونمایی خواهدشد.

دکتر شکور امیدی مونولوژیست و عضو شورای سلامت مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برگزاری کنگره بین المللی دیابت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: مطابق با سیاست‌های تمرکز زدایی دولت و همکاری خوب دانشگاه آزاد، امسال میزبانی کنگره بین المللی دیابت به عهده واحد اردبیل است که از 23 تا 25 آبان در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود و در تلاشیم تا سال‌های آینده این همایش را بر مبنای همین سیاست دولت در دیگر استان‌ها برگزار کنیم.

وی افزود: در استان اردبیل بهره برداری از عسل طبیعی، گیاهان دارویی دشت مغان، ایجاد شهرک‌‌های سلامت در طبیعت و ساخت مواد قندی طبیعی جایگزین شکر با استفاده برگ گیاه استویا را در نظر داریم که بهرمندی از تمام این موارد گام مهمی در جهت مبارزه با بیماری دیابت است. هدف از برگزاری کنگره بین المللی دیابت ارائه دستاوردهایی است که در زمینه مقابله و درمان دیابت به دست آوریم همچنین رونمایی از محصولاتی است که در کشور تولید شده و در زمینه ارائه آن به خود کفایی رسیده‌ایم.

عضو شورای سلامت مجمع تشخیص مصلحت در ادامه خاطر نشان کرد: درصددیم تا با راه اندازی ستاد ملی جایگزینی شکر با شیرین کننده‌های طبیعی در حاشیه این کنگره بین المللی از تولیدکنندگان محصولات نوشیدنی و غذایی دعوت کنیم تا به جای شکر برای شیرین کردن محصولات خود از مواد طبیعی استفاده کنند تا آمار مبتلایان به بیماری دیابت کاهش یاید.

امیدی تاکید کرد: پای بیماران دیابتی نیازمند مراقبت و توجه ویژه است در همین راستا کفش سلامت مختص این بیماران تهیه شده که جنس آن از چرم طبیعی است و سال‌ها بر روی این کفش‌ها کار شده و در بیشتر نقاط دنیا موفق به تولید این محصول شدند. در ایران هم به تازگی موفق به تولید این محصول شدیم که در این کنگره رونمایی خواهد شد و قیمت نهایی این کفش با هزینه مناسب برای استفاده بیماران دیابتی روانه بازار خواهد شد.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی یادآور شد: برای حمایت از بیماران دیابتی کارت هوشمندی تهیه شده که تمام اطلاعات بیمار در آن گنجانده شده که در تمام دنیا قابلیت استفاده دارد و به زودی رونمایی خواهد شد همچنین بیمه های تکمیلی در راستای حمایت از بیماران دیابتی تصویب شده که به زودی مورد استفاده این بیماران قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اکثریت بیماران مبتلا به دیابت متاسفانه از ابتلا به این بیماری خطرناک که درمان آن بسیار پرهزینه است خبر ندارند و اگر تست قند ناشتای فردی 126 باشد در دو مرحله، نشان دهنده بیماری قند است که باید روش‌های درمانی را آغاز کرده تا از آسیب‌های این بیماری خاموش جلوگیری کند.

امیدی در پایان تاکید کرد: دیابت بر دو نوع است که یک مورد آن شامل عوامل ارثی می‌‌شود و نوع دیگر آن بستگی به تغذیه و شرایط در سنین بزرگسالی ایجاد می‌شود. استرس مهم‌‌‌‌ترین عامل بروز بیماری دیابت بوده و افراد در کنار تغذیه سالم باید از عوامل استرس‌زای موجود دوری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 976369

وب گردی

وب گردی