کارآفرینی و اطمینان از آینده شغلی، اولویت داوطلبان برای انتخاب دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: مهارت آموزی و ایجاد دانشگاه کارآفرین نقش مهم و تاثیر گذار در تبدیل یک دانشگاه به انتخاب اول داوطلبان دارد تا جایی که با توجه به معضلات بسیار بازار کار ایجاد اطمینان از اشتغال در آینده عاملی مهم در جهت انتخاب یک دانشگاه است.

دکتر عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چگونگی تبدیل شدن دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تا سال 1404 گفت: در حال حاضر، دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به افزایش کیفی که طی سال‌‌‌‌های اخیر کسب کرده، در بسیاری از رشته‌ها موفق‌تر از دانشگاه‌‌‌های دولتی حرکت کرده به گونه‌ای که در بعضی از رشته‌ها و برخی از واحدهای دانشگاهی تعداد داوطلب بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی دارد، در واقع افزایش سطح کیفی دانشگاه، مهم‌‌ترین عامل در جذب دانشجوست که دانشگاه آزاد اسلامی در بعضی از رشته‌ها تا به امروز موفقیت‌‌‌های چشمگیری در این زمینه به دست آورده است.

وی افزود: قبل از توسعه دانشگاه آزاد در کشور، کسب تحصیلات عالیه محدود به دانشگاه‌‌‌های دولتی بود و قطعا، گسترش آموزش عالی در سراسر کشور منجر به ایجاد رفاه در نقاط محروم خواهد شد که عاملی مهم در ایجاد توسعه یافتگی همه جانبه در کلیه استان‌های کشور شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، علاوه بر سطح کیفی همه جانبه، مهارت آموزی و ایجاد دانشگاه کارآفرین نقش مهم و تاثیر گذار در تبدیل یک دانشگاه به انتخاب اول داوطلبان دارد تا جایی که با توجه به معضلات بسیار بازار کار ایجاد اطمینان از اشتغال در آینده عاملی مهم در جهت انتخاب یک دانشگاه است.

خالصی دوست تاکید کرد: دانشگاهی موفق است که تنها محفوظات را به دانشجویان ارائه ندهد تا بعد از فارغ التحصیلی کاربردی برای دانشجو نداشته باشد. با استناد به پژوهش، باید دانشجویانی تربیت کنیم که توانایی حل مسائل مورد نیاز کشور را داشته باشند و تبدیل به کارآفرین شوند. موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی در جذب دانشجویان این دانشگاه به صنعت، کسب شغل و اطمینان خاطر از آینده در بسیاری از واحدهای دانشگاهی آغاز شده که زمینه سازی برای حضور وسیع‌تر دانشگاه آزاد در پروژه‌‌های مهم ملی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977173

وب گردی

وب گردی