باشگاه کتابخوانی دانشگاه آزاد اسلامی اوز یک سالگی خود را جشن گرفت

نخستین سالگرد فعالیت باشگاه کتابخوانی دانشگاه آزاد اسلامی اوز در تالار فردوسی (خیریه شیخ عبدالقادر فقیهی) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم با تلاوت قرآن و مجری گری محمدمهدی نادرپور و الهام بدری، از دانشجویان و اعضای باشگاه کتاب، آغاز شد و پس از ارائه گزارش یک ساله فعالیت باشگاه و انجام چند برنامه متنوع ادامه یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اوز طی سخنانی برگزاری این مراسم را که نشان از درک دانشجویان درباره رسالت باشگاه دارد ستود و گفت: «اهمیت کتاب از سال های آغازین راه اندازی این دانشگاه مورد توجه بود و گردانندگان کتابخانه بانو و کودک و نوجوان نشریه عصر اوز در سال ۱۳۸۹ و در پی دعوت از دکتر مهدی محقق، چهره ماندگار ادبی کشور به همراه همسرش، زمینه تاسیس کتابخانه دانشگاه را در ساختمان قبلی (آموزشگاه مرحوم محمدهادی خضری) به وجود آوردند.

عبدالعزیز خضری، با برشماری فواید خواندن کتاب، از حاضران خواست سعی کنند مطالعه عمیق داشته باشند، تا با ارتقای دانش و اطلاعات عمومی، زمینه های اصلاحات اجتماعی و تقویت اخلاق گسترش یابد.

فروغ هاشمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز طی بیاناتی از دانشگاه آزاد اسلامی اوز که به عنوان اولین دانشگاه کشور باشگاه کتابخوانی راه انداخته است تجلیل کرد.

محمدحسین آتش فراز، بخشدار اوز، نیز از محیط شاد و علمی دانشگاه به نیکی یاد کرد و گفت که با وجود جلسه در شهرستان، فرصت شرکت در این آئین دانشجویی را از دست نداده و خود را رسانده است تا در کنار دانشجویان خوش ذوق حضور داشته باشد.

آتش فراز، کارهای عمرانی پی در پی و با نشاط دانشگاه آزاد اسلامی را حایز اهمیت تلقی کرد و افزود: «به طور مرتب، چهره دانشگاه جدیدتر و دیدنی می شود.»

اجرای موسیقی با هنرنمایی مهرداد پیشداد، میرهاشم ریاحی و غلامحسین پرنگ از برنامه هایی بود که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

سایر برنامه های اجرا شده در این مراسم، مشاعره، تندخوانی، پانتومیم و پخش کلیپ جلسه ها و فعالیت های باشگاه در طی یک سال و رونمایی از فایل صوتی «ماهی سیاه کوچولو» (کاری از اعضای باشگاه کتاب) بود.

در پایان، به برگزیدگان و اعضا لوح تقدیری به پاس تلاش در راه معرفی کتاب و ترویج کتابخوانی، ماندگاری باشگاه و استمرار برنامه های آن، اهدا شد.

محمدمهدی نادرپور، دبیر باشگاه، و الهام بدری در طول برنامه از پشتیبانی و همکاری، همه کارکنان قدردانی و خاطر نشان کردند: «عبدالعزیز خضری (رییس دانشگاه)، شیما رحمان پور (کارمند)، بهاره بهبین، سعید امیری و فاطمه قاسمی از استادان، و دانشجویان فعال امید ریاحی، ساناز دانشور، لیلا تقوی، الهام بدری، بیتا کراچی، نصراله نادرپور، افسانه شفائی و نازآفرین جعفرپور در بیشتر جلسه های کتابخوانی باشگاه کتاب حضور و در برگزاری مراسم نقش حایز اهمیتی داشته اند.»

گفتنی است اعضای باشگاه در کنار در ورودی سالن فردوسی میز کتابی را تدارک دیده بودند و کتاب هایی را که طی یک سال گذشته خوانش شده بود به مهمانان معرفی کردند.

کد خبر: 977689

وب گردی

وب گردی