از اعتراض دوباره دانشجویان به غذا تا تغییرات  روند استخدام فارغ التحصیلان صدا و سیما

دانشجویان دانشگاه صدا و سیما در انتظار هستند تا مراحل استخدام را زودتر سپری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان دانشگاه صدا و سیما نسبت به کیفیت غذا خوابگاه اعتراض کردند.

گویا آشپزخانه دانشگاه از ترکیبات مناسبی برای غذاها استفاده نکرده و همین امر موجب شده تا شام دانشجویان بوی نامطبوعی بگیرد. با توجه به این موضوع دانشجویان هم تصمیم گرفتند تا نسبت به کیفیت پایین غذا اعتراض کنند.

قیمت غذا دانشجویی

پس از اعتراضات دانشجویان و جمع آوری غذاها که کتلت بود، مسوولان خوابگاه به هر دانشجویی که غذا رزرو کرده بود یک کنسرو تن ماهی تحویل دادند.

جالب اینجا است که دانشجویان اگر به صورت آزاد غذا را تهیه می کردند باید 10 هزار تومان از جیب هزینه می کردند. اما با توجه به قیمیت پایین غذا دانشجویی خوابگاه با قیمت هزار تومان به صورت روزانه خورد و خوراک حاضرین در ساختمان را تهیه می کند.

استخدام بدون عبور از کمیته ها

کمیل صادقی در این خصوص به خبرنگار ایسکانیوز گفت: حقیقت امر تا کنون مشکل خاصی در مورد غذا وجود نداشته است اما آن شب غذای دانشجویان بسیار بوی نامطبوعی داشت و حتی ناظرین هم حق را به دانشجویان دادند.

وی افزود: پس از اعتراض تمام دانشجویان غذا اولیه جمع آوری شد و مسوولان خوابگاه فورا برای تمام دانشجویان غذا جدید تهیه کردند و خوشبختانه این موضوع ختم به خیر شد.

صادقی ادامه داد: درخواستی از مسوولان داشتیم تا درکنار غذا دسر هم تهیه کنند و به زودی این خواسته دانشجویان هم اجابت می شود.

دبیر شورای صنفی دانشگاه صدا و سیما اظهار داشت: یکی از اصلی ترین خواسته های دانشجویان استخدام بی دردسر در صدا و سیما است. درحال حاضر دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند باید زمان زیادی را سپری کرده کند.قرار بر این است تا در صورتی که دانشجویان امتیازات لازم را جمع آوری کردند وارد کمیته ها نشوند و به استخدام صدا و سیما دربیاییند.

وی در مورد مطالب فوق تصریح کرد: چند روزی است که به صورت غیر رسمی این موضوع را شنیده ایم و امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق رخ دهد.

گفتنی است خود دانشجویان هم بارها نسبت به پروسه طولانی استخدام اعتراض کرده اند و در انتظار این هستند تا هرچه زودتر به خواسته شان برسند.

اعتراض مجدد دانشجویان به کیفیت غذا

در راستای همین موضوع باخبر شده ایم که کیفیت غذای شب گذشته خوابگاه دانشگاه صدا و سیما بسیار پایین بوده و دانشجویان از کیفیت و میزان غذای خود راضی نبوده اند. البته شنیده ایم که مسوولان دانشگاه، آشپز خوابگاه شهید آوینی را پس از اعتراضات هفته گذشته دانشجویان اخراج کردند.

بوفه دانشگاه دانشجویی شود

یکی دیگر از دغدغه های دانشجویان دانشگاه صدا و سیما دانشجویی نبودن بوفه مجموعه است. چرا که قیمت غذاهای گرم بوفه دانشگاه صدا و سیما برای دانشجویان گران است.

در همین خصوص دانشجویان زیادی به مسوولان مربوطه و شورای صنفی درخواستشان را اعلام کرده اند. قیمت یک غذا در بوفه 9 هزار تومان بوده و به همین خاطر دانشجویان درخواست کرده اند تا قیمت ها کاهش یابد.

تلویزیون های آنالوگ در خوابگاه

نکته جالب توجه در خوابگاه دانشگاه صدا و سیما این است که در اتاق ها از تلویزیون های آنالوگ استفاده می شود و دانشجویان برای استفاده بهتر از تلویزیون، خودشان از جیب هزینه می کنند و حتی تعدادی از دانشجویان برای خودشان دستگاه دیجیتال تهیه کرده اند. تا از این طریق تمام شبکه های صدا و سیما را با کیفیت بالا و تعداد بیشتر تماشا کنند. باید دید مسوولان خوابگاه برای رفاه بیشتر دانشجویان تصمیمی در این خصوص می گیرند یا خیر.

خبرنگار: علیرضا گل بابازاده

انتهای پیام/

کد خبر: 978371

وب گردی

وب گردی