جدایی علم از دین، یک تفکر مردود و طردشده است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر خواستار تشکیل شورای هماهنگی و هیأت نظارت بر کانون‌های دانشجویی برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی ظهر امروز در نشست صمیمی و تخصصی با اعضای کانون‌های دانشجویی، تشکل‌های اسلامی و سیاسی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه کشور نیازمند دانشگاهی در تراز انقلاب به‌منظور تربیت دانشجویی برای انقلاب است، تصریح کرد: تفکر غلط غرب‌زدگی و جدایی علم از دین، یک تفکر مردود و طردشده است و جایی در دانشگاه‌های اسلامی کشور ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید در حوزه بصیرت‌افزایی کارهای زیادتری انجام شود، گفت: باید با بدافزایی‌ها نسبت به ارزش‌ها و مفاهیم دینی مقابله و حرکت‌های انگیزشی انجام داد؛ چراکه ظرفیت و بستر پاسخگویی به نیازهای دانشجویان در دانشگاه، در همین انجمن‌ها، تشکل‌ها و کانون‌ها فراهم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با تفسیر ساختار فعالیت‌های دانشجویی گفت: در اساسنامه مربوط به تشکیل کانون‌های دانشجویی، ساماندهی و زمینه‌سازی رشد خواسته‌ها، تلاش‌ها و خلاقیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویان و حمایت و هدایت آنان در راستای نیل به ارزش‌های اسلامی به‌عنوان هدف تشکیل کانون‌ها ذکرشده است؛ بنابراین پرداختن به فعالیت‌های دینی، مذهبی، ادبی، فرهنگ و اندیشه، هنری و اجتماعی در قالب کار کانون‌ها میسر می‌شود.

حسینی ادامه داد: بحث‌ها و برنامه سیاسی در بستر تشکل‌های اسلامی سیاسی انجام‌پذیر است، حال آنکه پرداختن به مسائل آموزشی و درسی در چارچوب انجمن‌های علمی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عضویت در کانون‌ها، انجمن‌ها، بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی سیاسی منافاتی با هم ندارد، عنوان کرد: دانشجو ابتدا دانشجوست و بعد از آن باید با زیرکی، آگاهی و درایت ماهیت کار فعالیت‌های دانشجویی را بشناسد، عضو شود و بدون به وجود آمدن تداخل امور به فعالیت در حوزه علایق خود بپردازد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه نخستین شخصی که در کشور بیشترین بها و اعتقاد را به جوانان و دانشجویان دارند، مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: دیدگاه ایشان، توجه مضاعف به این قشر از کشور است؛ چراکه ایشان معتقدند دانشجویان و جوانان، آینده‌سازان کشور هستند.

حسینی با بیان اینکه تأکید رهبری بر درس خواندن و عدم عقب‌افتادگی فعالیت‌های علمی است، خاطرنشان کرد: فعالیت در کارهای جانبی، نباید مانع درس خواندن دانشجویان شود.

وی با تأکید بر اینکه نقطه عطف دانشجو، روحیه مطالبه‌گری اوست، تشریح کرد: مطالبه‌گری حق مسلم دانشجوست و دانشجو باید نقدها، خواسته‌ها و نیازهای خود را از دانشگاه، جامعه و مسئولان مطالبه کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با بیان اینکه برای رفع هر نقیصه نیاز به هم‌افزایی و همکاری متقابل است و همه مسئولان اعم از دانشگاهی و کشوری مانند سلسه تسبیح در راستای خدمت به کشور و نظام در تلاش‌اند، ادامه داد: البته گاهی مسائلی مدنظر دانشجویان قرار می‌گیرد که ربطی به دانشگاه، شهر و حتی کشور نداشته و تحت یک سری اتفاقات بالادستی به وجود آمده است که رفع آن زمان‌بر، هزینه‌بر و نیازمند همکاری چند عامل مانند ایجاد فرصت شغلی یا مقابله با تحریم‌های ناعادلانه علیه کشور است.

حسینی با تأکید بر اینکه باید عمیق کار کرد و صرف تشکیل یک گروه و برگزاری چند جلسه سطحی قادر به رفع عطش ذهن مطالبه‌گر و جویای حقیقت دانشجو نیست، اظهار کرد: امور باید به‌گونه‌ای انجام شود که هم کارکننده و هم پذیرنده صاحب توانایی، تجربه و شجاعت شود.

وی خواستار تشکیل شورای هماهنگی کانون‌ها و هیأت نظارت بر کانون‌ها برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها و نبود موازی‌کاری در امور شد.

به گزارش آنا، در این جلسه که با حضور باقر گرگین معاون دانشجویی و فرهنگی و انسیه ماهینی رئیس اداره امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزار شده بود، اعضای گروه‌های دانشجویی دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 990534

وب گردی

وب گردی