صالح بر گسترش روابط با ایران در حوزه انرژی تاکید کرد

رییس جمهوری عراق در دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با وی، بر اهمیت گسترش روابط در حوزه انرژی با ایران تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «برهم صالح» در این دیدار که وزیر برق عراق و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشتند گفت که توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه در بخش انرژی و آب به نحوی که باعث ارتقا همکاری ها بین دو کشور شود، حائز اهمیت است.
صالح در بخش دیگری از این جلسه تاکید کرد که همه کشورهای منطقه در خصوص تثبیت اصول صلح و ثبات مسوولیت بزرگی بر عهده دارند.
به گفته وی، کشورهای همسایه مسوولیت بزرگی دارند که با تقویت پایه های صلح و ثبات از طریق گفتگوهای جدی و همکاری های مشترک، باعث اعتمادسازی بیشتر در راستای منافع ملت های منطقه شوند.
«رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز بر در این دیدار، تاکید و تمایل جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاری ها با عراق در همه زمینه ها از جمله بخش برق، انرژی و آب و بهره برداری از آنها در حوزه های تولید، تجهیز و آموزش نیروهای متخصص و تبادل تجارب را خاطرنشان کرد.
وزیر نیرو از دیروز چهارشنبه به دعوت رسمی وزیر برق عراق با هدف گسترش همکاری ها و امضای یادداشت تفاهم مشترک در حوزه نیرو وارد بغداد شده و این یادداشت تفاهم بعد از ظهر امروز پنجشنبه به امضا دو وزیر رسید.
اردکانیان در این سفر دو روزه علاوه بر دیدار و رایزنی با وزیر برق عراق با نخست وزیر، وزیر مسکن، عمران و شهرداری و معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی نیز دیدار و گفتگو کرده است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 991125

وب گردی

وب گردی