باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد، پایگاه نخبه‌پروری است

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد بستری برای توسعه خلاقیت و نوآوری دانشجویان مستعد و نخبه فراهم کرده است که دستاوردی بزرگ در جهت جذب نخبگان و نخبه پروری در دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.  

دکتر حبیب اله آراسته راد رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تاسیس در ایجاد عدالت آموزشی، در آستانه چهلمین سالگی انقلاب اسلامی ایران گفت: دانشگاه آزاد، بزرگترین دانشگاه ایران و یک شبکه بزرگ علمی در آموزش عالی کشور است که اگر انسجام بیشتری یابد، به مشکلات و مسائل مختلف متمرکز شود، از آموزش برای پژوهش استفاده کند و یکپارچه سازی ایجاد شود راهگشای بسیاری از مشکلات است که راه‌‌اندازی طرح پایش سرآغاز توسعه امور پژوهشی و قرار گرفتن این دانشگاه در ریل حل مسائل کشور است.

وی افزود: در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد شبکه‌‌ای از نخبگان دانشگاه را با هدف حمایت و جذب نخبگان ایجاد کردیم؛ به این ترتیب، این مجموعه، یک شبکه بزرگ علمی که خلق قدرت می‌کند را بنیان نهاده و از افرادی که تجربه بیشتری در حل مشکلات موجود دارند بهره برده و روی نظام موضوعات، مسائل و مشکلات کشور که منجر به خلق ارزش افزوده خواهد شد تمرکز کرده است. در حال حاضر، باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد، بیش از 75 هزار نفر عضو دارد که حدود 14 هزار نفر در حوزه‌‌های مختلف فعالیت دارند و نزدیک به 3 هزار نفر مخترع از دانشگاه‌های دولتی در این باشگاه حضور دارند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، 30 استانداری در کشور داریم که حدود 150 فرمانداری دارد و دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی کشور بیش از 400 واحد دارد که توسعه و گسترشی بیش از ساختار استانداری در کشور را رقم زده است که این یک دستاورد مهم برای این دانشگاه در جهت توسعه عدالت آموزشی در دورترین و محروم ترین نقاط ایران شده است.

آراسته راد تاکید کرد: مهم‌‌‌‌‌‌ترین ماموریت باشگاه پژوهشگران جوان علاوه بر حمایت‌‌‌‌‌های مادی و معنوی، امید‌افزایی میان نخبگان و پژوهشگران است، به این ترتیب فضایی ایجاد می‌‌‌‌‌‌شود تا نخبگان برای حضور در کشور و توسعه فعالیت‌‌های پژوهشی و بروز خلاقیت‌‌های خود میدان عملی برای حضور پیدا کرده و توانایی‌‌‌ها و نبوغ خود را در مسیر توسعه و تعالی سرزمین خود صرف کنند. در واقع امید و دلگرمی به آینده، برای نخبگان تضمینی در جهت تعالی ایران است که باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد، گام‌های استواری را در این مسیر برداشته است.

وی تاکید کرد: 40 استارتاپ، تاکنون در دانشگاه آزاد برگزار شده که از کلیه ایده‌‌‌‌‌ها و طرح‌‌های ارائه شده حمایت کردیم و تمامی امکانات لازم را در حد بضاعت در اختیار دانشجویان خلاق قراردادیم و فضای مناسبی را برای نخبگان در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد ایجاد کردیم به این ترتیب، بستری برای توسعه خلاقیت و نوآوری دانشجویان مستعد و نخبه فراهم شده که دستاوردی بزرگ در جهت جذب نخبگان و نخبه‌پروری در دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: امکانات برای توسعه امور پژوهشی تنها به حمایت‌‌های مالی محدود نمی‌شود و بسیاری از مخترعان و نوآوران مطرح جهانی افرادی بودند که ابتدا ایده‌‌ها و طرح‌‌های خود را به ثمر رساندند و بعد در بازاریابی و کسب سرمایه با جلب نظر افراد سرمایه گذار به موفقیت‌های عظیم جهانی دست یافتند. در واقع، نخبه کسی است که با پشتکار فراوان و شاید کمترین هزینه بیشترین بهره را از فضای موجود می‌‌برد. باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد، پایگاه 20 ساله نخبه‌پروری در این دانشگاه محسوب می‌شود که سبب حضور و دلگرمی نخبگان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 991471

وب گردی

وب گردی