متقی: ترامپ برای نبرد تجاری با چین قصد خروج از منطقه را دارد

استاد تمام روابط بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: ترامپ در حال حاضر درگیر جنگ تجاری با چین است و طبیعی است بخشی از قدرت خود را صرف این نبرد کند، برای همین قصد خروج از منطقه را دارد؛ اما این امر نیز به صورت کامل امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری تحلیلی «آمریکا باید از منطقه برود» توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور دکتر متقی پژوهشگر و استاد تمام روابط بین الملل دانشگاه تهران، دکتر دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان و دکتر شیخ الاسلام پژوهشگر بین الملل و سفیر سابق ایران در سوریه در دفتر مرکزی این اتحادیه برگزار شد.

متقی در این نشست گفت: آرایش نیروهای آمریکا در سال ۲۰۱۹ با ژانویه ۲۰۱۷ بسیار در منطقه تفاوت کرده است؛ چرا که دیده اند ایران با همکاری ترکیه و روسیه در منطقه به حفظ قدرت خود ادامه داده است.

وی افزود: از سوی دیگر جدال ایران و عربستان را به وجود آوردند و قصد دارند ایران را وارد جنگ روانی و احتمالی در آینده کنند.

متقی افزود: ترامپ در حال حاضر درگیر جنگ تجاری با چین است و طبیعی است بخشی از قدرت خود را صرف این نبرد کند و برای همین قصد خروج از منطقه را دارد؛ اما این امر نیز به صورت کامل امکان پذیر نیست. چون آمریکا باید به مردم و کشورش پاسخگو باشد، برای جان سربازان و هزینه های که بی حاصل در منطقه کرده است.

ادامه دارد.

کد خبر: 991577

وب گردی

وب گردی