نسل جدید غشاء‌های نانوفیلتراسیون بر پایه نانوالیاف پلیمری ساخته شد

نسل جدید غشاء‌های نانوفیلتراسیون بر پایه نانوالیاف پلیمری که به صورت غشاء‌های کامپوزیتی لایه نازک (TFC) تهیه می‌شود، در دانشکده شیمی پردیس علوم دانشگاه تهران ساخته شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه تهران، در این پروژه بر اساس نوآوری صورت گرفته، برای اولین بار غشاء کامپوزیتی لایه نازک (TFC) بر پایه نانو الیاف پلیمری معرفی شده که علاوه بر اینکه از جهت کارایی نسبت به غشاءهای مرسوم TFC در میزان فشار آب و دفع نمک شرایط بالاتری را فراهم می‌کند، از لحاظ قیمت و مصرف انرژی در هنگام کاربری نهایی نیز حدود ۴۰ درصد مزیت دارد.

براساس این گزارش، اکنون این پروژه به عنوان تنها پروژه منتخب کشورهای خاورمیانه توسط مجموعه WTOIP چین، در جمع ۳۰ پروژ برتر از میان ۲۸۷ پروژه فناورانه از کل کشورهای جهان پذیرفته و برای شرکت در رقابت نهایی و ارائه به سرمایه‌گذاران چینی طی یک برنامه همراه با بازدید از ۱۰ پارک علم و فناوری چین در شهرهای مختلف چین ارائه شده است.

با توجه به سطح فنی پروژه، موضوع توسط چند سرمایه‌گذار چینی مورد توجه قرار گرفته و تفاهم‌نامه‌های اولیه منعقد و در حال پیگیری است.
در حال حاضر فناوری تهیه این غشاءها تا مرحله نیمه‌صنعتی توسعه داده شده و انتظار می‌رود با بهره‌گیری سرمایه‌گذار خارجی یا داخلی مرحله تولید صنعتی آن هم در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991623

وب گردی

وب گردی