تولید تجهیزات پزشکی مطابق با استانداردهای بین‌المللی در کشور

یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده دستگاه‌های EEG و EMG، با کاربردهای تحقیقاتی و کلینیکی، در ایران است. این شرکت با سابقه نزدیک به 20 سال، تحت نظارت یک تیم مجرب دستگاه‌های EEG ،EMG ،LTM و لوازم جانبی آن‌ها را مطابق با فناوری روز تولید می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، این شرکت دانش بنیان بر کیفیت محصولات خود و نوآوری آن‌ها تاکید دارد. هدف این شرکت پاسخگویی به نیازهای همه جانبه است و محصولات خود را قابل رقابت در سطح جهانی نگه می‌دارد.


به گفته شهباز عسکری، مدیر عامل شرکت طراحی نگاراندیشگان، شرکت ما (با مسئولیت محدود) به عنوان طراح، تولیدکننده و ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش دستگاه‌های الکتروانسفالوگراف (EEG) و الکترومایوگراف (EMG) فعالیت می‌کند. محصولات شرکت برای اندازه‌گیری و تشخیص سیگنال‌های نوروفیزیولوژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هدف اصلی تیم مهندسی شرکت طراحی نگاراندیشگان توسعه محصولات بر اساس آخرین تکنولوژی روز است. محصولات شرکت ما دارای استاندارد داخلی اداره تجهیزات پزشکی و بین‌المللی CE اروپا، مدیریت کیفیت محصولات پزشکی (ISO 13485) و همچنین استاندارد محصولات پزشکی کشور کانادا (Health Canada) است.


وی همچنین بیان می کند: این شرکت افتخار دارد که توانسته با نصب و راه‌اندازی بیش از 1400 دستگاه EEG و EMG در معتبرترین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور و مطب‌های خصوصی پزشکان متخصص، مورد تایید و اقبال عمومی متخصصین بیماری‌های داخلی اعصاب و علوم اعصاب، توانبخشی و طب فیزیکی قرار گیرد.


عسکری ادامه داد: محصولات تولیدی شرکت شامل دستگاه EEG در دو مدل EEG 3520 و EEG 3840 (استند و پرتابل) می شود. این دستگاه‌ها به دو صورت 24 و 32 کاناله قابل ارائه است. یکی از ویژگی‌های این دستگاه‌ها امکان ثبت (Record) و بازبینی (Review) سیگنال‌ها به طور همزمان در دو پنل جداگانه بر روی یک مانیتور و امکان بررسی و چاپ همزمان سیگنال‌های مشاهده شده به طور سریع است. همچنین وجود میزان نمایش اتصال الکترودها (Impedance Checking) در مدل EEG 3840 (بصورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری) این امکان را به کاربر می‌دهد تا از درستی اتصالات خود اطمینان حاصل کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دستگاه دیگر تولیدی شرکت، دستگاه مانیتورینگ نوار مغزی (LTM) است. این دستگاه نیز در مدل‌های 32، 64، 128 کاناله (و حتی بالاتر) قابل ارائه است. میزان ثبت و ذخیره سیگنال به مدت طولانی (حداقل 1 هفته) با این دستگاه قابل اجرا است. همزمان با ثبت سیگنال، تصاویر ویدئویی نیز قابلیت ذخیره‌سازی دارند. امکان اتصال به شبکه محلی و دسترسی از راه دور برای پزشک و پرستار وجود دارد. همچنین می‌توان در یک ایستگاه پرستاری چندین بیمار را همزمان مانیتور کرد.


به گفته وی، این شرکت اولین تولیدکننده دستگاه EEG Monitornig در کشور و در زمره معدود تولیدکنندگان این دستگاه در عرصه بین‌الملل است و تا به حال چندین دستگاه EEG Monitoring توسط بیمارستان‌های معتبر خریداری شده که توسط متخصصین شرکت نصب و راه‌اندازی شده و خدمات پس از فروش برای این دستگاه‌ها بطور پیوسته صورت می‌گیرد.


این فعال دانش بنیانی ادامه داد: دستگاه EMG نیز در دو مدل EMG 4000S و EMG 5000Q در شرکت تولید شده است. این دستگاه‌ها امکان ثبت سیگنال‌های مربوط به اعصاب حسی و حرکتی با استفاده از الکترودهای سطحی یا مهاجم را به کاربر می‌دهد. مدل EMG 5000Q این شرکت در دو مدل دو و چهار کانال قابل ارائه است. از جمله ویژگی‌های این دستگاه‌ها استفاده از تکنولوژی جدید در قسمت تحریک‌کننده اعصاب مبتنی بر مصرف توان کمتر و تولید پالس‌های الکتریکی با رزولوشن بالا می‌باشد. همچنین در این مدل امکان تعریف پروتکل و تنظیم نرم‌افزار بر اساس نیازمندی‌های هر کاربر وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 991679

وب گردی

وب گردی