افشاری: مدارس شایستگی و خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد می شود

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سرای نوآوری، مدارس شایستگی و خلاق ایجاد خواهد شد تا برای بالابردن مهارت دانشجویان دوره های آموزشی برگزار کنیم.

دکتر حامد افشاری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص راه اندازی شبکه کارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بحث کارآفرینی و تجاری سازی شبکه کارآفرینی دانشگاه آزاد را به زودی راه اندازی خواهیم کرد و چند وقتی است اقدامات اولیه را پشت سرگذاشته ایم. این شبکه تا کنون وجود نداشته و برای اولین بار راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: ما از خود دانشگاه آزاد فارغ التحصیلانی داریم که بیزنس ها و کسب و کارهای خیلی خوبی راه اندازی کرده اند. بانک اطلاعاتی کلیه فعالان و دانشجویان دانشگاه آزاد را جمع آوری خواهیم کرد و در این راستا تمام واحد ها هم مشغول جمع آوری اطلاعات مورد نیاز هستند. چون اطلاعات دقیق کارآفرینان و همچنین فارغ التحصیلانی که کسب و کار موفقی دارند را در اختیار نداشتیم نمی توانیم زمان دقیقی برای راه اندازی شبکه اعلام کنیم اما به محض جمع آوری نهایی، شبکه کارآفرینی رسما راه اندازی می شود.

مدیرکل کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد یک خانواده بزرگ است و در مجموع بیش از 7 میلیون نفر از مجموعه خانواده دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوند. که خود این موضوع یک بستری را برای ایجاد یک بازار بزرگ برای خیلی از فعالیت ها فراهم خواهد کرد. خیلی ها علاقه زیادی دارند تا در خانواده دانشگاه آزاد اسلامی و در مورد رشته مرتبطشان کسب و کار موفق راه اندازی کنند.

دکتر افشاری اظهار داشت: این شبکه کارآفرینی را ایجاد خواهیم کرد و درکنار این شبکه نمایشگاه های جابفر و کارآفرینی ایجاد می کنیم. تا در این نمایشگاه ها صنایع، شرکت ها و کارخانه ها که تمایل و درخواست اشغال و نیرو دارند حاضر می شوند و کارفرما ها نیرو های مورد نیاز خود را جذب می کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در سرای نوآوری، مدارس شایستگی و خلاق ایجاد خواهد شد تا برای بالابردن مهارت دانشجویان دوره های آموزشی برگزار کنیم که آنها برای حضور در عرصه بازار مهارت هایی داشته باشند. بدون شک دانشجویان در طول تحصیل از لحاظ علمی به حداقل هایی خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 992055

وب گردی

وب گردی