ستاری: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در حوزه پژوهش از دانشگاه‌های دولتی موفق‌تر عمل کند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: دانشگاه آزاداسلامی می تواند موفق‌تر از دانشگاه‌های دولتی در حوزه پژوهش و فناوری و طرح پایش فعالیت کند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در حوزه های علمی اگر رشد کمی را در نظر بگیریم تعداد دانشجویان و دانشگاه‌ها افزایش یافته است و از طرفی تعداد آماری مقالات رشد کمی محسوب می شوند که قابل مقایسه نیست.

وی افزود: اتفاقات خیلی خوبی در علوم جدید در سالیان اخیر افتاده است و رشد بسیار زیادی در حوزه های نانو، بایو، سلول های بنیادی، هوا فضا و علوم شناختی داشته ایم. به وضعیت خوبی رسیدیم و رتبه های مناسبی در این زمینه کسب کرده ایم.

ستاری با اشاره به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین فعالیت های دانشگاه در حوزه پژوهش و راه اندازی طرح پایش ادامه داد: برنامه‌های خاصی با دانشگاه آزاد اسلامی داریم و پیگیر این برنامه ها هستیم. فکر می کنم دانشگاه آزاد می تواند موفق‌تر از دانشگاه‌های دولتی در این حوزه فعالیت کند. دانشجویانی که در این دانشگاه حضور دارند مفاهیم تجاری بحث فناوری را خیلی خوب متوجه می شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: حرکتی در میان جوانان کشور بر مبنای قدرت جمهوری اسلامی شکل گرفته است. در حال حاضر ایران در حوزه استارتاپ ها در منطقه اول است که این امر موجب شده جوانان برای کشور دستاوردهای مختلفی داشته باشند. اکنون مدل‌های جدید توسعه فناوری و پژوهش ایجاد شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 993138

وب گردی

وب گردی