احتمال مواجهه فیس‌بوک با بزرگ‌ترین جریمه مالی در آمریکا

روزنامه واشنگتن پست آمریکا اعلام کرد مقامات ایالات متحده برای بررسی جرایم فیس بوک در نقض حریم خصوصی کاربران خود وارد مذاکره شده اند و احتمال دارد این شرکت با بزرگترین جریمه مالی آمریکا مواجه شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه واشنگتن پست آمریکا به نقل از سه منبع مطلع اعلام کرد مقامات رسمی کشور آمریکا برای بررسی میزان جریمه فیس بوک به دلیل نقض قوانین دولتی حمایت از حریم خصوصی شهروندان مشغول مذاکره شده اند.

این روزنامه آمریکایی افزود کمیته تجارت فدرال آمریکا تحقیقاتی را در خصوص فعالیت های فیس بوک از سال گذشته آغاز کرده است؛ اما هنوز نتیجه این تحقیقات و مقدار جریمه این شرکت مشخص نشده است.

یک منبع مطلع دیگر به واشنگتن پست اعلام کرده فیس بوک با افراد این کمیته وارد مذاکره شده است.

اما این گزارش تاکید دارد اگر مذاکرات این شرکت یا کمیته مربوط در نهایت به پرداخت جریمه زیاد از سوی فیس بوک منجر شود پیش بینی می‌شود این کمیته جریمه ای به مراتب بیشتر از جریمه گوگل به مبلغ 22.5 میلیون دلار در سال 2012 برای فیس بوک تصویب نماید.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی آمریکایی «cnet» شرکت فیس بوک توافق امضا شده با دولت آمریکا در سال 2012 در خصوص حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی شهروندان را نقض کرده و در بهار سال گذشته میلادی رسوایی این شرکت رسانه ای شد و اخبار منتشر شده حاکی از آن بود که فیس بوک اطلاعات بیش از 87 میلیون کاربر خود را در اختیار شرکت «کمبریج آنالیتیکا» قرار داده است که در نتیجه آن انگلیس در اکتبر گذشته این شرکت را به پرداخت 500 هزار یورو جریمه محکوم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 993459

وب گردی

وب گردی