خوابگاه دانشجویی؛ موقوفه مهندس رفتاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

آیین بهره‌برداری از «خوابگاه دخترانه دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ موقوفه مهندس حسن رفتاری» با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان امور دانشجویان و مسئولان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این آیین دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: با احداث این خوابگاه دخترانه که دارای ۲۵۰ نفر ظرفیت می‌باشد ،۲۰ درصد به ظرفیت خوابگاه‌های در حال حاضر دانشگاه افزوده شده است.
وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر دو برابر شود و از پراکندگی خوابگاه‌ها کاسته و تجمیع شوند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌ها از کمک فارغ‌التحصیلان و خیرین استفاده شده است.
وی ادامه داد: در چهار سال اخیر خوابگاه های رتبه ۴ و ۵ دانشگاه به رتبه یک، دو و سه ارتقا یافته و در نظر داریم تا سال آینده خوابگاه‌های رتبه ۳ نیز به رتبه ۱ و ۲ ارتقا پیدا کند.
دکتر معتمدی بیان کرد: در همه جای دنیا و دانشگاه‌های معتبر بسیاری از فارغ‌التحصیلان و خیرین، با عنوان وقف، نیمی از اعتبارات و ثروت خود را برای توسعه کشور در دانشگاه‌ها صرف می‌کنند و امر وقف فقط مربوط به ایران نیست.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه ۱۴ هزار دانشجو دارد که از این تعداد ۵۰ درصد آنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر تمامی رشته‌های مهندسی را داراست که از خصوصیات منحصر به فرد آن می‌باشد و به تازگی رشته‌های علوم ریاضی، فیزیک و شیمی را نیز به رشته‌های مهندسی اضافه کرده است.
دکتر معتمدی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر نسبت به دیگر دانشگاه‌های صنعتی سطح یک کشور تعداد دانشجو و اساتید بیشتری دارد، گفت: ۵۵۰ نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه فعالیت می‌کنند که که بیشتر از ۵۰ درصد آنها دانشیار و استاد هستند؛ بنابراین دانشگاه از لحاظ کیفی و کمی در موقعیت مطلوبی است.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در چهار رتبه‌بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آی اس ای رتبه نخست در بین دیگر دانشگاه‌های صنعتی را دارد.
دکتر معتمدی عنوان کرد: در برنامه راهبردی دانشگاه مقرر شده دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا سال ۱۴۰۴ جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد و با توجه به رتبه فعلی (رتبه چهارصد در دنیا) راهی برای تحقق این هدف باقی نمانده است.
گفتنی است این خوابگاه مدرن که در ۸ طبقه و با زیربنای حدود ۴هزار متر مربع ساخته شده، دارای اتاق‌های ۴ و ۶ نفره است و ظرفیت اسکان حدود ۲۵۰ نفر را دارد. همچنین از مجموع ۸ طبقه خوابگاه، دو طبقه آن مختص امکانات عمومی مانند سالن ورزش، نمازخانه و سایر امکانات مورد نیاز بوده و بقیه طبقات مسکونی است.
علاوه بر ساخت، تجهیز کلیه اتاق‌ها و سالن‌های این خوابگاه دانشجویی توسط خیر محترم مهندس رفتاری که از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌باشد، صورت گرفته است.

کد خبر: 993468

وب گردی

وب گردی