واثقی امیری: می‌خواهیم استادان بین‌المللی جذب کنیم

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: از اربیل عراق تعدادی دانشجو جذب دانشگاه شده اند که باید برای این دانشجویان کلاس‌های زبان فارسی برگزار کنیم.

دکتر واثقی امیری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در دو سال متوالی توانستیم از نگاه رتبه‌بندی تایمز جزو دانشگاه های برتر و رتبه یک کشوری بشویم. البته در نظام رتبه بندی های سایموگو و شانگهای هم در جایگاه خوبی قرار گرفتیم که با همت تمام اجزا دانشگاه به این هدف مهم دست یافتیم.

وی افزود: دلیل این موفقیت ها تدوین برنامه های راهبردی است و یکی از این برنامه ها قرار گرفتن در میان دانشگاه های برتر کشور و بین المللی بوده است. در همین راستا برنامه های اجرایی دیگری رخ داد و همین برنامه ها سبب شد به اهدافی که داریم برسیم. ما توانستیم برندمان را هدفمند کنیم و به دنبال طرح های نیازمحور رفتیم، همچنین از استادان برجسته خارجی در قالب سخنرانی و کارگاه ها استفاده کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: تفاهم نامه ای را با دانشگاه های برتر دنیا در مورد تبادل دانشجو امضا کرده ایم و در یک طرح مشترک بین المللی هم شرکت داشته ایم. در کنار پیوست اعضای هیات علمی و دانشجویان توانستیم شاخصی را در نظام های رتبه بندی به دست آوریم.

واثقی امیری ادامه داد: اخیرا با یکی از دانشگاه های پرتغال و ترکیه تفاهم نامه ای امضا کرده ایم و دانشگاه ترکیه ای درخواست این را دارد تا با دانشگاه نوشیروانی بابل در یک پروژه مشترک همکاری داشته باشد.

وی تصریح کرد: تعدادی از دانشگاه ها را به عنوان دانشگاه هدف تعیین کرده ایم تا بتوانیم از آنجا دانشجویان و استادان بین المللی را در دانشگاه صنعتی نوشیروانی جذب کنیم. تعدادی دانشگاه بین المللی دیگر را هم مشخص کرده ایم تا در طرح های مشترک همکاری داشته باشیم که کشور های اروپایی مثل آلمان، ایتالیا، پرتغال، روسیه و سنگاپور محسوب می شوند. ما به دنبال تفاهم نامه هایی هستیم که آنها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به حل شدن مشکل صنفی دانشجویان این دانشگاه خاطرنشان کرد: اینکه از میان 6 هزار دانشجو 20 دانشجو درخواست صنفی داشته باشند کاملا امری طبیعی است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در مورد نوع همکاری با دانشگاه های بین المللی گفت: تبادل دانشجو از کشور‌های دانمارک و ایتالیا داشتیم؛ چون این دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند مشکل زبان ندارند؛ اما دانشجویانی که در مقاطع پایین تر در دانشگاه حاضر می شوند باید در دوره زبان فارسی شرکت کنند. همه دانشگاه های کشور اگر دانشجو خارجی جذب می کنند باید ابتدا دوره های زبان فارسی برگزار کنند.

واثقی امیری در پایان اظهار داشت: از اربیل عراق تعدادی دانشجو جذب دانشگاه شده اند که برنامه داریم برای این دانشجویان کلاس های زبان فارسی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 993676

وب گردی

وب گردی