لحظه به لحظه با پوشش رسانه ای هیسپان تی وی از ونزوئلا

شبکه هیسپان تی وی، لحظه به لحظه جریانات پیش آمده در ونزوئلا را رصد می کند و تا کنون با ده ها ساعت پخش مهم ترین خبرهای ونزوئلا، با برنامه های تحلیلی و حضور کارشناسان موافق و مخالف، سعی در پوشش رسانه ای این رویداد دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، طی 72 ساعت گذشته تحولات سیاسی مهمی در ونزوئلا رخ داده است. ماجرا از آنجا شروع شد که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی ویدئویی خطاب به مخالفان دولت ونزوئلا، ضمن «دیکتاتور» خواندن مادورو، صراحتا اعلام کرد که از هر آشوب و اغتشاشی برای سرنگون کردن دولت مادورو حمایت می‌کند.بعد از آن مادورو اظهارات پنس را «مداخله بی‌شرمانه» واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا خواند و دستور داد که روابط دیپلماتیک با آمریکا بازنگری شود.

شامگاه چهارشنبه اما «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور با حمایت آمریکا و برخی کشورها شامل برزیل، آرژانتین و کانادا، طی سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و سوگند یاد کرد. مادورو نیز طی سخنرانی در جمع هواداران خود، گوایدو را دست‌نشانده آمریکا دانست و ضمن قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن، 72 ساعت به تمام دیپلمات‌های آمریکایی فرصت داد که از این کشور خارج شوند.

مارکو سالگادو، خبرنگار هیسپان تی وی در ونزوئلا با پوشش لحظه به لحظه این رویداد، از کنفرانس خبری دیروز مادورو خبر داده است که رئیس جمهور ونزوئلا در این کنفرانس بیان کرده که همیشه راه‌های ارتباط با مخالفان وجود داشته و آماده دیدار با رهبر مخالفان است.

بر اساس این گزارش، دو برنامه تحلیلی «چرایی خبرها» و «در جستجوی حقیقت» از هیسپان تی وی در این چند روز به طور ویژه با حضور کارشناسان موافق و مخالف این ماجرا، سعی در تحلیل این رویداد داشته و علاوه بر آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هیسپان تی وی نیز به بحران ونزوئلا به طور خاص اشاره شده است.

کد خبر: 994250

وب گردی

وب گردی