ضرورت آموزش مدیران ستادی و دانشگاهی در بدو پذیرش مسئولیت جدید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آموزش مدیران ستادی و دانشگاهی در بدو پذیرش مسئولیت جدید با هدف آشنایی با حوزه تحت مدیریت و اطلاع از قوانین و ضوابط یک ضرورت به شمار می رود.

به گزارش ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی روز شنبه در سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت این وزارت اظهار داشت: اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌ها به عنوان مدیر گروه، مدیر بخش یا رئیس دانشکده منصوب می‌شوند باید با گذراندن دوره آموزشی یک ماهه با شیوه‌های نوین، علمی و حرفه ای اجرایی و مدیریتی در مسئولیت جدید آشنا شوند.
وی افزود: آشنایی با ضوابط و قوانین، اختیارات و محدودیت‌ها می‌تواند در بهبود عملکرد مدیران مؤثر باشد و مدیران با اطلاع از قوانین، خلاقیت و نوآوری‌های مدیریتی خود را پیاده‌سازی کنند.
دکتر غلامی با تاکید بر "محوریت قانون ساختار و وظایف وزارت علوم و قانون تشکیل هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها" اظهار داشت: مسائل مربوط به اصلاح ساختار اداری دانشگاه‌ها، با مذاکره و گفت‌وگو با مدیران سازمان امور اداری و استخدامی در راستای تفاهم و با تصویب هیئت‌های امنا اجرایی شود.
وی تصریح کرد: آیین‌نامه ها و دستورالعمل‌های وزارت علوم شبکه بزرگی از ذینفعان و مجریان شامل دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، دانشجویان و اعضای هیئت علمی را در بر می‌گیرد؛ بنابراین بررسی تمام ابعاد تصمیم گیری ها در شوراهای مختلف ستادی ضرورت دارد.
در ادامه این نشست، دبیران کمیته‌های پنجگانه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم، گزارشی از روند جلسات و برنامه‌های کمیته خود ارائه کردند و اعضای شورا به تبادل نظر در خصوص موارد مطرح شده پرداختند.
تقویت میز خدمت مجازی، توسعه برنامه دولت الکترونیک، پیشبرد برنامه‌های منشور حقوق شهروندی، اجرای برنامه اصلاح ساختار نیروی انسانی و تقویت شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان از جمله مواردی بود که در سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت علوم مورد تاکید قرار گرفت.
انتهای پیام/

کد خبر: 994265

وب گردی

وب گردی