کشورهای پیشگام در زمینه هوش مصنوعی کدامند؟

سازمان جهانی مالکیت معنوی گزارش داد که بیشترین درخواست ثبت اختراعات در زمینه هوش مصنوعی توسط شرکت‌های متعلق به ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز و به نقل از «NTV»، بر اساس گزارش منتشر شده توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ، بیشترین درخواست ثبت اختراعات در زمینه هوش مصنوعی توسط شرکت های متعلق به کشورهای ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده ارائه شده است.

بر اساس گزارش « WIPO» چین و آمریکا در زمینه استفاده از هوش مصنوعی دیگر کشورها را پشت سر گذاشته و در صدر استفاده کنندگان از این تکنولوژی قرار دارند. در این گزارش آمده است که غول های دنیای فناوری آمریکایی، « IBM » 8 هزار و 920 و « مایکروسافت » 5 هزار و 930 پرونده «ثبت اختراع» در حوزه هوش مصنوعی ثبت نموده اند. شرکت های توشیبا، سامسونگ و NEC در رده های بعدی قرار دارند.

از دهه 1950، زمانی که مطالعات در زمینه هوش مصنوعی برای اولین بار شروع شد، 340 هزار درخواست ثبت اختراع مربوط به حوزه هوش مصنوعی ثبت شده است و 1.6 میلیون سند علمی در این زمینه منتشر شده است. بیشترین درخواست ثبت اختراعات در این زمینه توسط شرکت های ژاپنی، کره جنوبی و آمریکا ارائه شده است.

« فرانسیس گوری » ، مدیر کل WIPO، در یک کنفرانس مطبوعاتی در دفتر این سازمان در «ژنو» در مقر سازمان ملل متحد گفت، چین و ایالات متحده از نظر تعداد درخواست های ثبت اختراع و انتشار نشریات علمی در زمینه هوش مصنوعی یک شکاف بزرگ بین خود و سایر کشورها ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 994935

وب گردی

وب گردی