مبارزه با ظلم  شاخص اصلی جنبش دانشجویی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ‌های استان تهران بزرگ گفت: اهل مطالعه بودن، دغدغه مند بودن نسبت به مسائل کشور و بی تفاوت نبودن، خود پویایی جنبش دانشجویی، بازآفرینی مباحث علمی کمک کننده جریان دانشجویی برای احقاق اهداف خود است.

اسماعیل حشمتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ‌های استان تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن تبریک ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: اگر جنبش دانشجویی را از زمان قبل از انقلاب تا به حال مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می شویم که همیشه و در تمامی امور نقش آفرین و فعال بوده است.

حشمتی با اشاره به روز دانشجو عنوان کرد: با گذشت سال ها وقتی روز دانشجو را مورد بازخوانی و بررسی قرار می دهیم، 3 تن از دانشجویان (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت رضوی) دوران قبل از انقلاب که رویکرد استکبار ستیزی داشتند، با حضور نیکسون مخالفت داشتند و این رویکرد مبارزه با استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت 4 دهه از آن همچنان میان دانشجویان این تفکر جاری است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ‌های استان تهران بزرگ مبارزه با ظلم را شاخص جنبش دانشجویی دانست و گفت: رویکرد مثبت مبارزه با ظلم در ابعاد بین المللی، ملی و حتی در سطح دانشگاه از بارزترین فعالیت های دانشجویان است. ظلم در حوزه های مختلف می تواند نمود پیدا کند اما در حال حاضر کشور ما به واسطه تحریم های ناعادلانه و یک طرفه مورد ظلم اقتصادی واقع شده که برجنبش دانشجویی ضروری است که با تقویت محصولات و شرکت های دانش بیان، اقتصاد بومی، اقتصاد مقاومتی در برابر این ظلم ایستادگی کنند.

در ادامه وی افزود: یکی دیگر از شاخصه های جنبش دانشجویی مطالبه گری است، یعنی ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم یک بعد جنبش دانشجویی است که باید دنبال شود و بعد دیگر آن مطالبه گری است یعنی خلاء های که در کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد را مورد شناسایی و تحلیل و بررسی قرار دهند.

حشمتی در ادامه افزود: جریان دانشجو پش از شناسایی معضلات کشور باید متولیان امر و مسئولین که در این حوزه کم کاری می کنند از طریق مطالبه گری راه و جریان اصلی خود برگرداند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ‌های استان تهران بزرگ در خصوص قرارگاه های احمدی روشن بسیج دانشجویی، تصریح کرد: رسالت و ماموریت این قرارگاه ها این است که با مطالبه گری تخصصی و علمی با مطالعات دقیق و عمیق نسبت به مسائل مختلف کشور، ضمن مطالبه گری از مسئولین به ارائه راهکار برای مشکلات کشور می پردازد.

وی پیرامون پیش زمینه های لازم برای انجام وظایف مطالبه گری دانشجویی، اذعان کرد: اهل مطالعه بودن، دغدغه مند بودن نسبت به مسائل کشور و بی تفاوت نبودن، خود پویایی جنبش دانشجویی، بازآفرینی مباحث علمی کمک کننده جریان دانشجویی برای احقاق اهداف خود است.

حشمتی ضمن اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای حوزه زنان و دانشجویان دختر، عنوان کرد: از فرمایشات امام راحل این است که ما با حضور زنان در عرصه های اجتماع مخالف نیستم بلکه با اباحه گری و فساد مخالف هستیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ‌های استان تهران بزرگ، اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست مدلی را ابداع و پیاده سازی کند، بانوان بتوانند در حوزه های مختلف جامعه به خصوص علم و فناوری به رشد و پیشرفت دست پیدا کنند و هم از رسالت کلیدی خود که حفظ خانواده، تربیت فرزندان، همسرداری، مدیریت خانواده است مورد آسیب واقع نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 995309

وب گردی

وب گردی