پوتین به آمریکا هشدار داد

رئیس جمهور سوریه با انتقاد شدید از آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اعلام کرد تصمیم واشنگتن برای خروج از این پیمان بر اساس دلایلی تخیلی بوده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ولادیمیر پوتین با انتقاد شدید از آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد،گفت: «تصمیم آمریکا برای خروج از این پیمان بر اساس دلایلی تخیلی بوده و آمریکایی‌ها خودشان این پیمان را نقض کرده‌اند.» وی در همین زمینه افزود: «دلیلی ندارد که برای نابودی موشک‌های میان‌برد ما پیش قدم باشیم.»

پوتین تهدید کرد چنانچه آمریکا از موشک‌های میان‌برد در اروپا استفاده کند، روسیه نیز دست به «اقدام متقابل» خواهد زد. وی افزود: «موشک‌های ما نه تنها کشورهای محل استقرار موشک‌های آمریکایی، بلکه خود آمریکا را هم می‌توانند هدف قرار دهند.» وی در عین حالی که تأکید کرد که جهان در حال حاضر «نیازی به تنش بیشتر ندارد» اما گفت کشورش به ساخت سلاح‌های جدید ادامه خواهد داد.

پوتین همچنین از آغاز ساخت نخستین زیردریایی مجهز به سامانه پهپادی در روسیه از ابتدای بهار آینده خبر داد.

با وجود تهدیدهای ضمنی آمریکا در سخنان رئیس جمهوری روسیه، وی تأکید کرد که تجهیزات نظامی روسیه برای «دفاع» است و این کشور «هرگز آغازگر مناقشه نخواهد بود.» وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «روسیه تهدید مستقیمی برای آمریکا نیست و تنها در پی روابط دوستانه با این کشور است.»

انتهای پیام /

کد خبر: 997088

وب گردی

وب گردی