مراکز آموزش عالی با اعمال تغییرات جدی باید مشکل گشای کشور باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز آموزش عالی کشور باید با اعمال تغییرات جدی، مشکل گشای کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در شرایط فعلی وضعیت علوم و فناوری به سرعت در حال تغییر است، گفت: مراکز آموزش عالی کشور باید با اعمال تغییرات جدی، مشکل گشای کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

دکتر منصور غلامی در دانشگاه اردکان با بیان اینکه تاکنون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند، اظهار کرد: بسیاری از دستاوردهای علمی کشور طی ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به لحاظ تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند، افزود: بخش صنعت هم باید با پشتکار بیش از پیش شرایط اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را ایجاد کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به اقدامات و دستاوردهای پژوهشی چند سال اخیر گفت: رفع موانع به کارگیری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، مؤثرترین راهکار برای توسعه و پیشرفت کشور است.

غلامی با بیان اینکه تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله اولویت‌های جدی وزارت علوم است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۴۲۰ هزار شغل پایدار در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد کشور مورد حمایت وزارت علوم قرار گرفتند.

آغاز طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور از سال آینده

وی در نشست شورای دانشگاه میبد با بیان اینکه مسئولان و دست اندرکاران امور کشور باید با نگاهی واقعه بینانه عملکرد دانشگاه‌ها را ارزیابی کنند، اظهار کرد: در برهه‌ای از زمان بدون توجه به مباحث نرم افزاری تعداد زیادی دانشگاه در کشور ایجاد شده و همین موضوع ضرورت اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی را برای توسعه این مراکز، بیش از پیش و دو چندان کرده است.

وزیر علوم کیفی سازی آموزش عالی با هدف ارتقای ظرفیت مراکز آموزشی را از جمله اولویت‌های جدی وزارت علوم دانست و افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده برای تمام دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور مأموریت‌های ویژه تعریف می‌شود.

غلامی در پایان با بیان اینکه طرح اولیه ساماندهی آموزش عالی آماده شده است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم این طرح را در سال آینده در سطح کشور اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 997206

وب گردی

وب گردی