ایجاد مدارس مهارتی حرکتی نوین در دانشگاه آزاد محسوب می‌‌‌‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: ایجاد مدارس مهارتی حرکتی نوین در دانشگاه آزاد محسوب می‌‌‌‌شود. با توجه به پتانسیلی که واحد رودهن در رشته‌های تربیت بدنی و روان شناسی دارد، درصدد هستیم تا در این رشته‌ها مدارس مهارتی تاسیس کنیم.

دکتر حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ایجاد یک مزرعه در این واحد دانشگاهی و کشت و برداشت محصولات کشاورزی، گفت: در 5 کیلومتری دانشگاه رودهن مزرعه‌‌ای به مساحت 19 هکتار در حد فاصل دماوند و رودهن داریم که محصولات مختلفی در این مزرعه توسط دانشجویان مهندسی کشاورزی کاشته شده است و بخشی از سود حاصل از فروش محصولات این مزرعه به دانشجویان فعال اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: تا یک سال پیش، استفاده‌‌ای از این زمین نمی‌‌شد؛ اما با تدابیری که داشتیم، این مزرعه را راه اندازی کردیم و دانشجویان مهندسی کشاورزی واحد رودهن به طور عملی و با کار در مزرعه، کشت و برداشت محصولات متنوع به طور عملی و مهارتی امور مربوط به مهندسی کشاورزی را یاد می‌‌گیرند و این روند آموزش عملی در مزرعه دانشگاه منجر به افزایش تعداد دانشجو در این واحد دانشگاهی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در ادامه خاطر نشان کرد: در فاز اول استفاده از این مزرعه کاشت زعفران را داشتیم که در این مرحله 3 هکتار زعفران کاشته شد و همزمان 3 هکتار دیگر از این مزرعه را زیر کشت گل محمدی بردیم و در حال حاضر حدود هزار چاله برای کاشت نهال انگور دیمی در نظر گرفتیم که در هفته درختکاری در مساحت حدود 6 هکتار در مزرعه دانشگاه کاشته خواهد شد.

شهرکی پور تاکید کرد: ایجاد دامپروری، توسعه و پرورش دام از دیگر برنامه‌های ما در واحد دانشگاهی رودهن است که گسترش این امور منجر افزایش درآمدهای غیزشهریه‌ای برای دانشگاه خواهد شد.

وی درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: ایجاد مدارس مهارتی یک حرکت نوین در دانشگاه آزاد محسوب می‌‌‌‌شود که منجر به تربیت نیروهایی کارآفرین، کارآزموده و حرفه‌ای در رشته‌‌های مختلف خواهد شد. در همین راستا، درصدد هستیم تا با توجه به پتانسیلی که واحد رودهن دارد در رشته‌های تربیت بدنی و روان شناسی مدارس مهارتی در واحد رودهن تاسیس کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: ایجاد معاونت علوم پایه و مهندسی کشاورزی در دانشگاه آزاد به طور اختصاصی باعث افزایش کیفی این رشته‌ها در دانشگاه آزاد خواهد شد که با توجه به کاهش دانشجو در یکسری از این رشته‌‌‌ها منجر به ایجاد شرایط بهتر و توجه بیشتر به این رشته‌‌ها شده که در نهایت سبب افزایش تعداد دانشجو می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 997411

وب گردی

وب گردی