مراسم کلنگ‌زنی گلخانه واحد دامغان برگزار شد

مراسم کلنگ‌زنی احداث گلخانه 10 هزار متری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد دامغان، مراسم کلنگ‌زنی احداث گلخانه 10 هزار متری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور ابوالفضل حسن‌بیکی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حسن‌بیکی در این مراسم گفت: امیدوارم با توسعه تولیدات گیاهی، بتوانیم شاهد رشد روزافزون محصولات با تکیه به کاهش مصرف آب و افزایش میزان تولید باشیم. حضور آب در فلات مرکزی، موجب رونق کشور در مباحث مربوط به کشاورزی و باغبانی می‌شود که امیدوارم به زودی وارد فاز عملیاتی شود.

نعمت الله نعمتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان نیز در این مراسم اظهار داشت: امیدوارم با تأسیس این گلخانه بتوانیم با تکیه به ارزش‌های ذاتی گیاهان دارویی با مشارکت مرکز رشد و به همت گروه آموزشی کشاورزی و تولیت دانشکده داروسازی به سمت تولید داروهای گیاهی گام برداریم و در فازهای بعدی هم برنامه‌ریزی شده تا با تولیدات گیاهی به ویژه تولید گل‌های زینتی و با نگاهی به درآمدزایی غیرشهریه‌ای، شاهد کشت صیفی‌جات هم باشیم.

نعمتی افزود: بعد از تکمیل فاز اول و منطبق با برنامه‌های عملیاتی، سراغ طرح‌های نوین خواهیم رفت و با کشت هیدروپونیک، سعی می‌کنیم میزان هزینه‌کردهای کشت را کاهش دهیم و به افزایش نرخ تولیدات در واحد سطح امیدوار باشیم.

در حاشیه این مراسم و همزمان با روز درختکاری، تعداد 313 درخت در محور شمالی گلخانه به منظور ایجاد بادشکن با عنوان باغ مهربانی، غرس شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 998689

وب گردی

وب گردی