اداره ثبت مالکیت معنوی آثار پژوهشی در دانشگاه آزاد تأسیس می شود

سرپرست مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌ها گفت: اداره ای برای ثبت مالکیت معنوی آثار پژوهشی تعریف کرده ایم. پژوهشگران و روسای مراکز تحقیقاتی به ما کمک کنند تا این کار در دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گردهمایی سراسری روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، با حضور بابک نگاهداری، رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، صبح امروز (دوشنبه ۲۰ اسفندماه ۹۷) در سالن اجتماعات هتل فرهیختگان برگزار شد.

سید حسین طباطبایی اصل، سرپرست مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌ها در این گردهمایی اظهار کرد: مادامی که بین عرصه علم و عمل، دانشگاه و زندگی، پیوند موفقی ایجاد نشود، نمی توان عملکرد دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: باید در حوزه زندگی مردم و حوزه تحقیق و پژوهش دانشگاهی، تحول ایجاد کنیم. تحول در پژوهش نیازمند فرآیند اقتصادی مناسب است و پژوهشگر باید از نظر مالی تامین شود.

طباطبایی تصریح کرد: پژوهشگر باید اطمینان حاصل کند وقتی که عمر و جوانی خود را در حوزه پژوهش صرف می کند، باید دغدغه مالی نداشته باشد.

وی افزود: به عنوان مدیر حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می کنم ماهیت خود را از مجموعه ای که بخواهد ترمز بقیه را بکشد، تغییر داده ایم و الان از شما پژوهشگران حمایت و به شما کمک می کنیم.

طباطبایی ادامه داد: اداره ای برای ثبت مالکیت معنوی آثار پژوهشی تعریف کرده ایم. پژوهشگران و روسای مراکز تحقیقاتی به ما کمک کنند تا این کار در دانشگاه آزاد اسلامی، انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیدیم دانشگاه آزاد اسلامی با وجود هزاران استاد، دانشمند و دانشجو ظرفیت زیادی دارد و ما آماده ارائه هر گونه کمکی هستیم.

طباطبایی در ادامه گفت: سعی داریم موانع را از پیش پای شما برداریم و در عین حال مقابل هر گونه فسادی را بگیریم. در حوزه آیین نامه ها و موضوعات مالی به پژوهشگران کمک می کنیم.

وی ادامه داد: ان شاءالله همه به همدیگر کمک کنیم دانشگاه آزاد اسلامی از مدل آموزشی به مدل پژوهشی تغییر کند. باید به سمت دریافت پروژه های بزرگ برون‌دانشگاهی و حتی خارجی برویم چرا که ما بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 999178

وب گردی

وب گردی