همه مراکز درمانی استان مرکزی مکلف به پذیرش بیماران کرونایی شدند

استاندار مرکزی گفت: همه مراکز درمانی خصوصی و تامین اجتماعی استان مکلفند بیماران کرونایی را پذیرش کرده و به آنها ارائه خدمات کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید علی آقازاده بیستم مهرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: ظاهرا دبیرخانه پدافند زیستی استان یا فرمانداران گزارش فعالیت ها را ارائه نمی کنند، در جلسه قبل مسئله ضدعفونی شهرها توسط شهرداری ها مطرح و مصوب شد، اما امروز گزارشی از این اقدام دریافت نشد و به نظر می رسد یک جای کار می لنگد.

وی با بیان اینکه سوال اینجاست که چرا فرمانداران گزارشی از عملکرد خود ارائه نمی کنند؟ افزود: به نظر می رسد که دبیرخانه پدافندزیستی استان درخواست گزارش نمی کند. فرمانداران باید هر هفته در خصوص اقدامات خود در شهرستان ها مانند میزان استفاده مردم از ماسک، ضدعفونی سطح شهرها و اماکن عمومی، رعایت پروتکل ها در ناوگان حمل و نقل عمومی و ... گزارش ارائه دهند.

آقازاده با تاکید بر اینکه مرکز بهداشت درخصوص ضدعفونی و گندزدایی شهرها نظارت کرده و گزارشات را ارائه کند، گفت: در آمارهای مربوط به ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در استان مرکزی طی هفته گذشته، یک سوم از ۹ مورد فوتی شهرستان ساوه زنان خانه دار بوده اند و این آمار گویای پیام مشخصی است و باید علت اصلی آن بررسی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و کاهش ظرفیت بیمارستان های دولتی، تمامی مراکز درمانی خصوصی و تامین اجتماعی استان مرکزی مکلف به پذیرش و ارائه خدمت به بیماران کرونایی هستند، همچنین با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک از امروز در استان مرکزی، فرمانداران وضعیت را رصد کرده و گزارش دهند. فعلا برخوردی با کسی در رابطه با عدم استفاده از ماسک صورت نمی گیرد، اما پس از اعلام تذکر، افرادی که ماسک نمی زنند و در واقع عامل انتشار ویروس و بیماری هستند و حتی می توانند به صورت غیرمستقیم در مرگ افراد دخیل باشند، باید پاسخگو باشند و با آنها برخورد می شود.

استاندار مرکزی با اشاره به لزوم ارائه گزارش از تهمیدات اندیشیده شده توسط شهرداری ها برای جلوگیری از تجمع در پارک ها، گفت: در خصوص وضعیت آرامستان اراک اگر به جایی برسیم که پروتکل ها رعایت نشود، این مجموعه تعطیل یا ساعت فعالیت آن کاهش می یابد یا فقط برای تشییع جنازه به شکل محدود امکان تردد افراد وجود خواهد داشت، چراکه شرایط موجود شوخی بردار نیست.

وی افزود: محدودیت ها و تعطیلی هایی که هفته گذشته برای مدارس و اماکن ورزشی خصوصی لحاظ شد این هفته ادامه خواهد داشت، البته آموزش و پرورش گزارشی در خصوص فعالیت مدارس به شکل غیرحضوری باید ارائه کند.

آقازاده با بیان اینکه در ابتدای جلسات مدیریت بیماری کرونا در استان باید تحلیلی از اجرای مصوبات ارائه شود و در صورت نیاز تصمیمات لازم اتخاذ می شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند و اگر این روند به همین شکل ادامه یابد نیاز به تخت بیمارستانی خواهیم داشت و لازم است ارتش و سپاه از امروز به فکر باشند و در صورت نیاز بیمارستان صحرایی تعبیه کنند، روزهای سختی پیش روست هرچند که این وضعیت سخت در روزهای ابتدایی پاییز خود را نشان داده است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: اگر هفته آینده تصمیم بر این شد که بازار یا پاساژها به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعطیل شود، اتاق اصناف گلایه مند نباشد، اتاق از همین هفته جاری تمهیدات لازم برای افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف را مدنظر بگیرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =